نشست سراسری علمای طالبان به تعویق افتاد

ارگ - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.06.2022
عضو شوید
معاون اقتصادی رئیس الوزرای حکومت سرپرست می‌گوید که نشست سراسری علماء پیرامون مسایل کلان کشور فردا برگزار می‌شود.
به گزارش اسپوتنیک، ، مولوی عبدالسلام حنفی معاون اقتصادی رئیس الوزرای حکومت سرپرست امروز چهارشنبه(8 سرطان) در یک نشست خبری در کابل گفت: این نشست به تقاضای علماء، ریش‌سفیدان و شخصیت‌های افغان برگزار می‌شود علماء و شخصیت‌های تاثیر گذار کشور در آن شرکت می‌کنند.

وی با بیان اینکه محدودیت برای اشتراک جوانان و ریش سفیدان در این نشست وجود ندارد بلکه مهم موثریت افراد است گفت:" در این نشست مسایل کلان کشور مانند وحدت ملی، حفظ ثبات، تامین امنیت سراسری و دیگر موضوعات مهم بحث شده و نتایج آنرا از طریق رسانه‌ها به مردم ارایه می‌گردد".

وی در پاسخ به سوالی که آیا زنان هم در این نشست اشتراک می‌کنند گفت:" این نشست اجتماع علماء است و در کنار علماء دیگران هم هستند و اشتراک دارند".
پیش از این گفته شده بود که این نشست امروز چهارشنبه برگزار و تا روز جمعه ادامه پیدا می‌کند. اما مولوی حنفی در این ارتباط می‌گوید که ما قبلا هم رسمآ اعلام نکرده بودیم که نشست امروز برگزار می‌شود بلکه برنامه اصلی این بود که نشست فردا پنجشنبه آغاز شود.
قرار بود امروز (چهارشنبه، 8سرطان) یک گردهمایی "بزرگ" علمای دینی در کابل برگزار شود.طالبان می‌گویند که این نشست با "اصرار زیاد" علمای دین برگزار می‌شود.هرچند موضوعات مربوط به بحث این نشست تا هنوز با رسانه‌ها شریک ساخته نشده، اما پیش از این ذبیح الله مجاهد سخنگوی حکومت طالبان به رسانه ها گفته بود، در نشستی با تشکیل شورای علما به اضافۀ دیگر موضوعات سیاسی در مورد بازگشایی مکاتب دختران نیز بحث خواهد شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала