نشست علمای طالبان؛ کارشناس: طالبان با این کار آخرين ميخ به تابوت جرگه ها و حیثیت افغانستان می‌زنند

© ARG - ارگ- FBتالار لوی جرگه
تالار لوی جرگه  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.06.2022
عضو شوید
ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان و معین امور نشرات وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان اعلام کرد که رهبری طالبان به درخواست مردم، یک گردهمایی بزرگ علماء را به‌زودی در کابل برگزار می‌کند.
آقای مجاهد می تاکید دارد که در این گردهمایی از هر ولایت و ولسوالی علماء و سران قوم اشتراک می‌کنند.
اما بلال کریمی، معاون سخنگوی طالبان می افزاید که این نشست به خواست علمای افغانستان برگزار می شود.
او افزود: "شماری از علمای افغانستان از مقام رهبری طالبان خواسته اند تا یک گردهمایی بزرگ را برگزار کند".
استفاده از پول خارجی در افغانستان ممنوع شد؛ آیا این اقدام طالبان نقطۀ ضعف دارد؟ - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.06.2022
طالبان استفاده از ارزهای خارجی در معاملات را ممنوع کردند
ویس ناصری کارشناس برجسته سیاسی به خبرگزاری اسپوتنیک افغانستان می گوید که چنین نشستی در تاریخ افغانستان بی‌سابقه است.
او افزود:

" این یک مسخرگی سیاسی است، تاکنون کسی اطلاع ندارد، پس از آن اعلام کردند که این لویه جرگه نیست، نشست شورای علما است، کسانی که می آیند هنوز معلوم نیست، تاکنون کسی به جریان های سیاسی افغانستان به تماس نشده است، حتی ترکیب آن نیز معلوم نیست".

این آگاه سیاسی می افزاید: "تمام چیز طالبان مسخره است، نه جرگه شان به جرگه می‌ماند نه شورای شان به شورا و نه حکومت شان به حکومت، رهبر حکومت وجود ندارد، متاسفانه بخاطر عملی ساختن برنامه و اجندا خود کاری می کنند، این خلاف تمام تاریخ جریان های سیاسی افغانستان است".
آقای ناصری تاکید دارد که این جرگه برای بحران سیاسی افغانستان مفید پنداشته نخواهد شد، حتی مشروعیت را که طالبان می خواهند بدست آوردن نیز بدست نمی آورند.
ملا هبت‌الله  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.06.2022
نبیل: مولوی احمدالله به‌نام ملا هبت‌الله آخندزاده رهبر طالبان در لویه جرگه حضور خواهد یافت + ویدیو
آین آگاه سیاسی اظهار داشت:

"اولین کشوری است که افغانستان که تاکنون قانون اساسی ندارد، رهبر حکومت هنوز معلوم نیست، چهره اش معلوم نیست، تماس با مطبوعاتی و جهان ندارد، اولین کشوری است افغانستان که در کابل یک برق بلند است و در نهاد های بین المللی و جهانی بیرق سه رنگ افغانستان بلند می شود"

قابل ذکر است که عبدالسلام حنفی، معاون دوم ریاست الوزراء طالبان امروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت که نشست علما و بزرگان قومی فردا پنجشنبه در کابل برگزار خواهد شد.
او تاکید کرد که در این نشست روی موضوعات مختلف از جمله نظام اسلامی، استقلال و وحدت ملی و مسائل اقتصادی و اجتماعی بحث و گفتگو خواهد شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала