فرقه ناتو در استونی ایجاد می‌شود

CC BY-SA 2.0 / Ville Säävuori / Estonian FlagФлаг Эстонии
Флаг Эстонии - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.06.2022
عضو شوید
کاله لانت، وزیر دفاع استونی روز چهارشنبه گفت، در نشست سران ناتو در مادرید، تصمیمی برای ایجاد یک ساختار ناتو به اندازه فرقه در استونی گرفته شد.
به گزارش اسپوتنیک، وزیر دفاع استونی افزود: استونی با حمایت بریتانیا ساختار فرماندهی فرقه را ایجاد خواهد کرد. ساختار فرقه در ماه‌های آینده ایجاد خواهد شد. این فرقه بخشی از زنجیره فرماندهی ناتو خواهد بود. بریتانیا تصمیم گرفته است که یک لوا اضافی برای دفاع از استونی یک عنصر مرکزی و سایر واحدها اختصاص دهد.
به گفته لانت، مهم است که اجزای لوا بریتانیایی به همراه ظرفیت های نظامی اضافی در زمان صلح در استونی شروع به چرخش کنند و دفاع از استونی را در شرایط واقعی انجام دهند.
وزیر دفاع استونی همچنین خاطرنشان کرد که ایالات متحده امریکا حضور نظامی خود را در شرق اروپا به میزان قابل توجهی افزایش خواهد داد. وی تاکید: از جمله این‌که امریکا حضور نظامی چرخشی خود را در کشورهای بالتیک تقویت خواهد کرد. احتمالا این تصمیم به نیروهای زمینی و هوایی از جمله سیستم دفاع هوایی مربوط خواهد شد. جزئیات این روند توسط متحدان به‌طور مشترک بررسی خواهد کرد.
لانت افزود که دو کندک بریتانیایی و همچنین تولی‌ های فرانسوی و دنمارکی در آینده قابل پیش‌بینی در استونی باقی خواهند ماند. ماموریت امنیت هوایی مستقر در استونی برای منطقه بالتیک نیز ادامه خواهد داشت که متفقین می‌توانند به سرعت آن را تقویت کنند.
سیاست دان نظامی: امریکا میخواهد «بخش آسمان» سوریه را تصاحب کند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.03.2022
بررسی پیشنهادات برای ادغام کشورهای‌ بالتیک به سیستم دفاع هوایی ناتو
در نشست سران ناتو در ورشو در سال 2016 میلادی، این ائتلاف تصمیم گرفت به درخواست این کشورها کندک های چند ملیتی را در لتونی، لیتوانی، استونی و لهستان مستقر کند. گروه کندک رزمی ناتو که متشکل از حدود 1.2 هزار پرسنل نظامی است از اپریل سال 2017 در شهر نظامی تاپا مستقر شده اند. کندک بین‌المللی ناتو توسط بریتانیا رهبری می‌شود. همچنین در این شهر سربازان فرانسوی و دنمارکی به ترتیب چرخش، یکدیگر را عوض می‌کنند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала