معاون نخست‌وزیر طالبان: زنان به‌طور غیرمستقیم در "لویه جرگه" حضور دارند

© https://twitter.com هیات طالبان به رهبری عبدالسلام حنفی عازم مسکو شد
 هیات طالبان به رهبری عبدالسلام حنفی عازم مسکو شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.06.2022
عضو شوید
عبدالسلام حنفی، معاون نخست وزیر حکومت طالبان در گفتگو با تلویزیون "ملی" افغانستان، به تشریح روند برگزاری این رویداد پرداخت.
به گزارش اسپوتنیک، آقای حنفی در پاسخ به سؤالی درباره حضور زنان در این گردهمایی گفت که زنان به‌طور غیرمستقیم در "لویه جرگه" حضور دارند.
وی گفت که "طبقه اناث همه مادران و خواهران ما هستند، ما به آن‌ها احترام کامل داریم و این‌که فرزندان آن‌ها در این نشست حضور دارند، آن‌ها نیز به نحوی در این نشست دخیل‌اند".
معاون نخست وزیر حکومت طالبان درباره این‌که آیا برای شرکت‌کنندگان شرط خاصی پیش‌بینی شده است یا خیر، به خبرنگار تلویزیون ملی افغانستان گفت که ما قیودات خاصی را برای شرکت‌کنندگان وضع نکرده‌ایم و ممکن است جوانان نیز در این گردهمایی حضور داشته باشند.
این در حالی است که از چند ماه به این سوی شماری از رهبران سیاسی از جمله حامد کرزی، رئیس‌جمهور سابق افغانستان برای حل وضعیت بحرانی در این کشور، خواستار برگزاری "لویه جرگه" و تشکیل دولت فراگیر در این کشور شده بودند.
بر اساس اطلاعات منتشر شده، نشست "لویه جرگه" که با عنوان "گردهمایی بزرگ علمای افغانستان" در کابل برگزار خواهد شد، شاهد حضور 3000 نفر از علما و متنفذان قومی 34 ولایت این کشور خواهد بود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала