برگزاری لویه جرگه انتصابی در افغانستان

© Photo / TAگردهمایی اعتراضی تیم ثبات و همگرایی در خیمهٔ لویه‌جرگه
گردهمایی اعتراضی تیم ثبات و همگرایی در خیمهٔ لویه‌جرگه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.06.2022
عضو شوید
امروز لویه جرگه طالبان در کابل برگزار گردید که در حدود 3500 نفر در آن شرکت نموده اند.

به گزارش اسپوتنیک، لویه جرگه افغانستان در حالی صورت می گردد که نیروهای مخالف شان روز به روز فعالیت های خود را توسعه داده و نیروهای طالبان را در مناطق مختلف افغانستان مورد حملات خود قرار می دهند. به این معنی که با به قدرت رسیدن طالبان در افغانستان امنیت عمومی تامین نشد. دیگر این که وضع اقتصادی کشور در حالت فقر قرار دارد که اگر کمک ها از خارج صورت نگیرد، مردم افغانستان به مرگ ناشی از فقر و گرسنگی روبرو خواهد شد.
 هیات طالبان به رهبری عبدالسلام حنفی عازم مسکو شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.06.2022
معاون نخست‌وزیر طالبان: زنان به‌طور غیرمستقیم در "لویه جرگه" حضور دارند
فرهاد ابرار تحلیلگر سیاسی افغانستان در این ارتباط به اسپوتنیک ابراز نظر نموده گفت: "لویه جرگه که امروز افتتاح شد، در سطح بسیار پائین قرار دارد. تصامیم این جرگه پیش از پیش اتخاذ گردیده است.
وی تاکید کرده گفت: "متاسفانه لویه جرگه امروزی کامل نیست و ارجندایی جرگه نیز مشخص نگردیده است. اما یکی از موارد بحث لویه جرگه، مساله آموزش دختران در مکتب است و طالبان کوشش می کنند که این مساله را تحت بحث قرار دهند. تعداد شرکت کنندگان لویه جرگه در حدود 2500-3500 می باشد که قرار است در این جرگه، دولت رسمی طالبان شناخته شود و به این شکل قدرت خود را رسمی نمایند تا از از این طریق بتوانند رسمیت خود را به جهانیان نمایان کنند".
وی در پاسخ به سوال خبرنگار اسپوتنیک گفت: "مهمترین بحث های این لویه جرگه، در مورد امیرالمومین، در مورد تحصیلات دختران و بحث در مورد مشروعیت حکومت طالبان خواهند بود".
ملا هبت‌الله  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.06.2022
نبیل: مولوی احمدالله به‌نام ملا هبت‌الله آخندزاده رهبر طالبان در لویه جرگه حضور خواهد یافت + ویدیو
دیگر این که، البته در مورد قوای مسلح افغانستان نیز صحبت های صورت خواهد گرفت و بحث دیگر ناشی از افزایش ناامنی ها در افغانستان و مخالفین طالبان خواهد بود.
ابرار افزود: "در جریان لویه جرگه، نمایندگان جرگه به طالبان مشروعیت خواهند داد. کسانی که در لویه جرگه حضور دارند، هیچ نوع مخالفت با طالبان ندارند".
قابل ذکر است که نمایندگان نهادهای سیاسی، نخبگان، روشنفکران و نمایندگان جامعه مدنی در این لویه جرگه حضور ندارند.
وی علاوه نموده گفت: "این جرگه فرمایشی است، میتوان گفت که این جرگه مشروعیت ندارد".
تحلیل گر سیاسی در اخیر تاکید کرد که نمایندگان طبقه اناث در این لویه جرگه حضور ندارند و می گویند "همین که فرزندان شان در جرگه حضور دارند، به این معنی است که خودشان حضور دارند".
یک تن از نمایندگان نهاد های سیاسی افغانستان که نخواست نام‌اش علنی گردد در این مورد به اسپوتنیک گفت: " نمایندگان لویه جرگه امروزی کسانی هستند که کاملاً تحت تاثیر طالبان قرار دارند، آنها نمایندگان مردم افغانستان نیستند. طالبان به این شکل می خواهند هویت خود را قانونی کنند و به جهانیان نشان بدهند که گویا مردم از ایشان حمایت می کنند".
میتوان گفت که این نشست ساختگی، خاص برای مشروع دادن نظام طالبان به جهان می باشد. نمایندگان امروزی لویه جرگه، نمایندگان مردم افغانستان نیستند و این جرگه طالبان خاص برای طالبان است که مشکلات خود را حل کنند، نه این که کشور را از بحران اقتصادی نجات بدهند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала