پیش بینی ناگوار واشنگتن پست برای ناتو در اوکراین

© Fotolia / KremldepallЯдерный взрыв
Ядерный взрыв  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.06.2022
عضو شوید
واشنگتن پست طی مقاله ای آینده تاریک را برای ناتو در اوکراین پیش بینی کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، دیوید ایگناتیوس در واشنگتن پست می نویسد؛ ممکن استراتیژی ناتو به دلیل تاخیر در تامین تسلیحات به کیف و خستگی سیاسی کشورهای غربی از اوکراین شکست بخورد.
این نشریه می افزاید: به گفته اوکراینی‌ها، پنتاگن تنها به بخشی از وعده‌های خود عمل کرده است.
البته همانطور که در این نشریه اشاره شده، بحران اقتصادی ناشی از تحریم‌های ضد روسی نیز بر انگیزه امریکا و اروپا تأثیر منفی خواهد گذاشت.
Руководитель Межрегионального координационного совета партии Единая Россия Ирина Яровая - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.05.2022
مسکو: آزمایشگاه های آمریکا در اوکراین را می‌توان حضور ناتو در مرزهای روسیه دانست
تأکید شده است که شکایات مردم در ایالات متحده به طور پیوسته افزایش خواهد یافت، زیرا قیمت تیل بلند رفته، ذخایر گاز طبیعی در اروپا تمام می‌شود و رأی دهندگان ممکن است تعجب کنند که چرا پول برای نیازهای داخلی هزینه نمی‌شود.
به گفته ایگناتیوس، تحریک غیرمنطقی روسیه توسط اعضای ائتلاف می تواند به تشدید تنش هستوی منجر شود.
وی همچنین از تصمیم اخیر لیتوانیا برای جلوگیری از ترانزیت کالا به کالینینگراد انتقاد کرد.
نویسنده می افزوید: این اقدام می تواند حمله از سوی مسکو را تحریک کند، ناتو باید از درگیری مستقیم با روسیه اجتناب ورزد.
همانطور که نویسنده می نویسد، اجلاس اخیر سران کشورهای G7 نشان داد که کشورهای پیشرفته استراتژی خاصی برای حل مشکلات اقتصادی ناشی از بحران اوکراین ندارند.
Московский Кремль и Кремлевская набережная - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.06.2022
روسیه: کشورهای ناتو بخش حاکمیت دفاعی خود را به آمریکا واگذار می کنند
پیش از این، رهبران کشورهای عضو ناتو یک مفهوم استراتژیک جدید برای این ائتلاف تا سال 2030 تصویب کردند که در آن روسیه را "تهدید مستقیم" نامیدند. آنها گفتند که بروکسل می خواهد کانال های ارتباطی با مسکو را برای کاهش خطرات حفظ کند، اما دیگر آن را شریک خود نمی داند. ینس استولتنبرگ منشی عمومی ناتو اظهار داشت که این ائتلاف در سال 2014 آماده شدن برای رویارویی با روسیه را آغاز کرد.
مسکو بارها خاطرنشان کرده است که هدف ناتو رویارویی است. همانطور که دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری تاکید کرد، گسترش بیشتر بلوک امنیت بیشتری را برای اروپا به ارمغان نخواهد آورد. وزارت امور خارجه خاطرنشان کرد که مسکو همچنان برای گفتگو با ناتو باز است، اما در شرایط آرام، در حالی که غرب باید سیاست نظامی‌ سازی قاره را کنار بگذارد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала