برای جلوگیری از زوال عقل سعی ورزید

© Depositphotos.com / BelchonockДевушка с головной болью
Девушка с головной болью - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.07.2022
عضو شوید
دکتر عقلی و عصبی شیوه های قابل دسترس وقایوئی زوال عقل را مطرح نموده است.
به گزارش اسپوتنیک، لیانگ وانگ متخصص عقلی و عصبی، برای پیشگیری از زوال عقل، معاشرت و پیاده روی بیشتر را توصیه نموده است.
دکتر عقلی و عصبی می گوید: فعالیت بدنی نه تنها سطح استرس و اضطراب را کاهش می دهد، بلکه به حفظ سلامت مغز نیز کمک می کند. در مصاحبه ای باETNT، او شیوه های مقرون به صرفه و در حین حال موثر دیگری را برای جلوگیری از زوال عقل پیشنهاد کرد.
افغانستان مالک مجهزترین شفا خانه جراحی عصاب شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.04.2017
افغانستان مالک مجهزترین شفا خانه جراحی عصاب شد
دکتر توصیه می کند که باید حداقل نیم ساعت در روز پیاده روی کنید، زیرا پیاده روی باعث افزایش جریان خون در مغز و بهبود قابل توجهی توانایی های شناختی می شود. او راه دیگری برای کاهش خطر زوال عقل را فعالیت اجتماعی نامید. دکتر می گوید: برای جلوگیری از زوال عقل در بزرگسالی، باید بیشتر ارتباط برقرار کنید، در فعالیت های اجتماعی شرکت کنید و تحریک توانایی های شناختی را از طریق مطالعه، توسعه مهارت های جدید، حل جدول کلمات متقاطع و پازل و سایر فعالیت های ذهنی فراموش نکنید.
به گفته وونگ، به همان اندازه مهم این است که مراقب صحت اعصاب خود باشید و سعی کنید در هر شرایطی مثبت بمانید، زیرا تشنج شدید انعطاف پذیری مغز را کاهش می دهد (توانایی شبکه های عصبی در مغز برای تغییر با رشد و سازماندهی مجدد).
این متخصص همچنین اهمیت خواب خوب شبانه را برای رفاه به طور عموم و پیشگیری از زوال عقل به طور خاص یادآور شد. هم کمیت و هم کیفیت خواب برای سلامت مغز حیاتی است. کم خوابی منظم منجر به امراض عصبی مختلف می شود - به ویژه به سکته مغزی، پیری شناختی، زوال عقل و بیماری پارکینسون.
پیش از این، بث اورمویر، الیزابت باخبیندر و ریچارد لوین، انکولوژیست‌ها درباره پنج علامت فریبنده بی‌ضرر که نشان‌دهنده سرطان در مراحل اولیه هستند، هشدار داده بودند. به ویژه، متخصصین توصیه می کنند که از هرگونه برآمدگی و تورم روی بدن غافل نشوید و مراقب باشید اگر کبودی ها به سرعت ایجاد می شوند و برای مدت طولانی از بین نمی روند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала