طالبان در بلخاب مکاتب، مساجد و خانه‌های مردم را پایگاه نظامی ساخته‌اند

© https://twitter.comبلخاب
بلخاب - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.07.2022
عضو شوید
منابع محلی در ولسوالی بلخاب سرپل می‌گویند که طالبان خانه‌های مردم، مکاتب، مساجد و مراکز صحی را برای‌شان پایگاه نظامی ساخته و در روستاهای این ولسوالی قیود شب‌گردی نیز وضع کرده‌اند.
به گزارش اسپوتنیک، منابع محلی امروز (جمعه، 10 سرطان) به روزنامه اطلاعات روز گفته‌اند که طالبان برای‌شان گفته‌اند که در جریان شب از خانه‌های‌شان بیرون نشوند. طالبان به آنان هشدار داده‌اند که اگر در جریان شب بیرون شوند، هدف قرار خواهند گرفت.
به‌ گفتۀ یکی از این منابع، طالبان در روستای "زو" مکتب، در روستاهای "جه" و "چوب حسینی" کلینیک صحی، در روستای "دوشاخ" مکتب و در سایر روستاها نیز مکتب و مساجد را پایگاه ساخته‌اند.
در همین حال، منابع می‌گویند که طالبان به زور از مردم سلاح جمع‌آوری کرده و در جریان تلاشی، از یک خانه در ساحه‌ی "گلورز" حدود 70 هزار افغانی را نیز با خود برده‌اند.
منابع می‌افزایند که شماری از خانواده‌هایی که به کوه‌ها آواره شده بودند، دوباره به خانه‌های‌شان برگشته بودند، اما دوباره با وسایل و لوازم خانه در دامنه‌های کوه‌های دورتر کوچ کرده‌اند.
به‌ گفتۀ آنان، شمار دیگر که در خانه‌های‌شان هستند، فکر مهاجرت در سر دارند و نگران آیندۀ ‌شان هستند.
از سوی هم، منابع مردمی در بلخاب می‌گویند که طالبان موترسکلیت‌های شخصی مردم را برای نیروهای‌شان جمع‌آوری می‌کنند و روزانه در بین روستاها بدون درنظرداشت وضعیت روانی مردم، دست به تیراندازی می‌زنند.
پس از چند روز درگیری، طالبان وارد مرکز این ولسوالی بلخاب شدند و از آن زمان به قتل و کشتار ده‌ها غیرنظامی در این ولسوالی متهم شده‌اند. این گروه اما اتهام کشتار غیرنظامیان را رد کرده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала