غذایی که حافظه شما را می خورد

© Photo / PixabayБургер с картошкой фри
Бургер с картошкой фри - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.07.2022
عضو شوید
پروفسور اولودوز، متخصص عقلی و عصبی می گوید که فست فود می تواند به حافظه آسیب برساند و باعث فراموشی شود.
به گزارش اسپوتنیک، پروفسور دریا اولودوز متخصص مغز و اعصاب در مقاله ای می نویسد که چگونه رژیم غذایی یک فرد بر وضعیت حافظه او تأثیر می گذارد.
به گفته این متخصص، افرادی که از فراموشی رنج می برند باید از فست فود صرف نظر کنند، زیرا چنین غذاهایی نه تنها قلب، بلکه عروق مغز را نیز به خطر می اندازد.
Женщина ставит тарелку в микроволновку - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.06.2022
گرم کردن کدام غذا ها در مایکروویو خطرناک است
وی در این مقاله تاکید می کند: "مغز ما 30 فیصد کالری دریافتی بدن از غذا را جذب می کند. در واقع، هر چیزی که می نوشید و می خورید مستقیماً بر عملکرد مغز و حافظه شما تأثیر می گذارد."
روغن های گیاهی حاوی اسیدهای چرب امگا 6 بر عملکرد مغز تأثیر منفی می گذارد. همچنین باید خوردن نوشیدنی های انرژی زا را که احتمال ابتلا به مرض آلزایمر را افزایش می دهند، متوقف کنید. زیرا افزایش سطح انسولین باعث فراموشی می شود.
نان سفید، ماکارونی، کچالو، برنج و سایر مواد غذایی با شاخص گلیسم بالا برای حافظه مضر هستند، زیرا سطح شکر خون را به طور چشمگیری افزایش می دهند. محصولات با شیرین کننده های مصنوعی نیز همین اثر منفی را دارند.
قهوه چگونه با افسردگی مبارزه میکند؟ - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.05.2022
تغذیه همزمان غذا و قهوه خطرناک است
پیش از این در خبرها آمده بود که مقاله منتشره در مجله " نورولوژی"، محققین طی تحقیقات انجام شده و مطالعه آنالیز 1623 نفر بالای 65 سال به این نتیجه رسیدند که هر چه مقدار مصرف ماهی بیشتر باشد (از یک بار در هفته تا 4 بار در هفته )، علایم آسیب در عکس‌های مغز کمتر مشاهده شده است. این ارتباط، بیشتر در بین افراد سنین از 65 تا 69 نمایان‌تر بود.
بدین ترتیب این تحقیقات نشان دادند که در افراد بدون سکته مغزی و یا زوال عقل، مصرف بیشتر ماهی با امراض بیشتر نادر کلینکی قلب و عروق در عکس های "ام ار آی" مشاهده شده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала