پنتاگون میزان کمک به اوکراین را از آغاز عملیات ویژه اعلام کرد

© Photo / Johanna Geron, PoolАмериканская военная техника на борту грузового корабля во время доставки на Украину.
Американская военная техника на борту грузового корабля во время доставки на Украину. - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.07.2022
عضو شوید
وزارت دفاع امریکا یا پنتاگون اعلام کرد که از آغاز عملیات ویژه فدراسیون روسیه، ایالات متحده 6.9 میلیارد دالر به اوکراین کمک فرستاد و از سال 2014 8.8 میلیارد دالر کمک کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، پنتاگون با نشر بیانیه‌ای اعلام کرد که حجم کمک‌های ایالات متحده به اوکراین از آغاز کار دولت رئیس‌جمهور جو بایدن، به حدود 7.6 میلیارد دالر می‌رسید که 6.9 میلیارد دالر آن از آغاز عملیات ویژه روسیه بوده است.
در بیانیه آمده است: "از سال 2014، ایالات متحده بیش از 8.8 میلیارد دالر به‌عنوان کمک در زمینه امنیت به اوکراین ارائه کرده است".
روسیه در ارتباط با ارسال تسلیحات به اوکراین یادداشتی به کشورهای ناتو فرستاد. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله‌ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می کنند". دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین خاطرنشان کرد که پمپاژ تسلیحات از غرب به اوکراین به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمک نمی‌کند و تأثیر منفی خواهد داشت.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала