تداوم نقض حقوق زنان در افغانستان؛ رینا امیری از دیدار با هیئت طالبان در دوحه خودداری کرد

© Photo / twitterU.S Secretary of State has named Rina Amiri as Special Envoy for Afghan Women, Girls, and Human Rights.
U.S Secretary of State has named Rina Amiri as Special Envoy for Afghan Women, Girls, and Human Rights.
 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.07.2022
عضو شوید
نماینده ویژه آمریکا برای زنان و حقوق بشر در افغانستان می‌گوید، ناامیدکننده است که تماس‌های بین‌المللی با طالبان تا این مرحله نتایج مثبتی برای زنان و دختران افغاستان به همراه نداشته است
به گزارش اسپوتنیک، رینا امیری، نماینده ویژه آمریکا برای زنان و حقوق بشر در افغانستان می‌گوید که از دیدار با هیئت طالبان در دوحه خودداری کرده است.
خانم امیری در توییتی نوشت زمانی آماده تعامل و دیدار با سران طالبان است که این گروه گام ملموسی برای رعایت حقوق بشری افغان‌‌ها از جمله حقوق زنان بردارد.‌
خانم امیری نوشته است که پس از مشورت‌های طولانی به این نتیجه رسیده است که در این دیدار شرکت نکند.
به گفته او با وجود تعامل قوی جامعه بین‌المللی با طالبان، نتیجه معناداری در زمینه حقوق زنان و دختران افغانستان حاصل نشده است.
هیئت طالبان و طرف آمریکایی روز چهارشنبه و پنجشنبه (29 – 30) جون در دوحه دیدار کردند.
هرچند بانو امیری گفته که از دیدار همکارانش با طالبان حمایت می‌کند. او گفت: "ما باید با آنها ملاقات کنیم اگر چشم‌اندازی از عمل معنادار وجود داشته باشد."
وزارت خارجه آمریکا نیز در اعلامیه‌ای گفته است که هیئت آمریکایی به رهبری تام وست، نماینده ویژه این کشور برای افغانستان با هیئت طالبان در دوحه دیدار کرده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала