Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

مصاحبۀ کامل مودریچ؛ از توصیف بنزما و آنچلوتی تا کنایه به پی‌اس‌جی و امباپه+ عکس

© Sputnik / Антон Денисов /  مراجعه به بانک تصاویر Футбол. Лига чемпионов. Тренировка ФК "Реал Мадрид"
Футбол. Лига чемпионов. Тренировка ФК Реал Мадрид - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.07.2022
عضو شوید
لوکا مودریچ، هافبک باتجربه رئال مادرید، در گفت‌وگویی با اسپورتسکه نووستی در مورد مسائل مختلف صحبت کرد.
به گزارش اسپوتنیک، لوکا مودریچ، هافبک کروات رئال مادرید، فصل فوق‌العادۀ را با این تیم تجربه کرد و توانست با 36 سال سن، ضمن ارائۀ نمایش درخشان، قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا و لالیگا را به افتخارات خودش اضافه کند.
او که به تازگی با رئال مادرید برای یک فصل دیگر تمدید کرده‌است، در گفت‌وگویی با اسپورتسکه نووستی در مورد مسائل مختلف صحبت کرد.
بهترین فصل دوران فوتبالت بود؟
مودریچ:" قضاوت کردن مشکل است چرا که قبل از آن هم سال‌های فوق‌العاده‌ای داشتم. به طور مثال فصل 17-2018 نیز عالی بود اما قطعا یکی از بهترین‌ها از نظر بازی و نتایج بود. تیم غالب لالیگا بودیم و از شرایط سخت در چمپیونزلیگ عبور کردیم. اگر صعود به جام جهانی با تیم ملی کرواسی و گامی به جلو در لیگ ملت ها را هم اضافه کنیم، باید گفت که سال فوق العاده ای بود."
پنج چمپیونزلیگ؟
مودریچ:" فکر کردن به آن من را شگفت‌زده می‌کند. هنوز پروازم به مادرید در اواخر اگست 2012 را به یاد دارم. منتظر بودم که مورینیو دقایقی در بازی برگشت سوپرجام مقابل بارسلونا به من بازی بدهد. برای موفقیت عطش داشتم چون از تاتنهام آمده بودم و در چهار سال گام‌های بزرگی برداشته بودیم اما در زمینه جام‌ها بدشانس بودیم. برای بردن جام‌ها به رئال آمدم اما در دیوانه‌وارترین رویاهایم نیز انتظار نداشتم که ده سال بعد، 20 چام در رئال داشته باشم یعنی میانگین دو تا در هر فصل. اگر روی کاغذ در سال 2012 می نوشتم، حتی چیزی نزدیک به قهرمانی‌های کنونی ما را هم نمی‌نوشتم. می‌دانید خاص ترین بخش کجاست؟ این که در رئال بعد از هر جام به جام بعدی فکر می‌کنی. حس بردن در تو نهادینه می‌شود و انگیزه بیشتری پیدا می کنی تا دوباره قهرمان شوی. این حس درون این باشگاه است. پس از اولین دقایق جشن در سن دنیس همه به فردا فکر می‌کردیم تا روی پانزدهمین قهرمانی کار کنیم. این انگار برای ما خیلی عادی است. این در خون باشگاه است."
قهرمانی لالیگا؟
مودریچ:" از ابتدای فصل شروع خوبی داشتیم. یک مربی جدید و باتجربه همچون آنچلوتی به تیم آمد که بسیاری از بازیکنان از دوره اول او را می شناختند. هماهنگی پس از چند سال کار با زیدان آسان‌تر بود. آنچلوتی آرامش و ثبات را به تیم منتقل کرد و اعتماد دوجانبه وجود داشت. هر چقدر برخی می‌خواستند قدرت این تیم را تحقیر کنند، من بیشتر مطمئن‌تر می‌شدم که ترکیب قدرتمندی داریم. در نهایت با شایستگی لالیگای 35 را بردیم که سومین لالیگایم بود."
آنچلوتی؟
مودریچ:" برخورد خوبی با بازیکنان دارد. بسیار مثبت و متواضع برخورد می‌کند و همین باعث می‌شود که کسی نتواند از اعتمادش سؤ استفاده کند. به خوبی می‌داند که چه کار کند و با بقیه ارتباط خوبی دارد. همه با تمام وجود برایش بازی می‌کنند، حتی آن‌هایی که کمتر بازی می‌کنند."
کریم بنزما؟
مودریچ:" عجب بازیکنی است این بنزما! هم‌زمان هم مهاجم و هم بازی‌ساز است. ترکیبی از استعداد، کیفیت و شادابی است. یکی از بهترین بازیکنانی است که در کنارش بوده‌ام. قطعا لایق توپ طلاست اما مدت زیادی است که از نظر من لایق توپ طلاست. از اولین تمریناتش در والدبباس حس کردم که فوق العاده است و از بازی کنارش لذت بردم. مدت‌هاست که از او خیلی انتقاد می‌شود اما با این وجود ناامید نمی‌شود و به خودش باور دارد. همه را ساکت کرده و این را به هوادارانش منتقل کرده است."
تصمیم امباپه؟
مودریچ:" او تصمیم خودش را گرفت و بر اساس حق خود تصمیم گرفت و حالا باید با تصمیمش زندگی کند. همه فکر می‌کردیم که به این جا بیاید اما این طور نشد. حالا چه؟ نیازی نیست که بیش از این به آن فکر کنیم. بازیکن بزرگی است اما همان طور که همیشه گفتیم، هیچ کس مهمتر از باشگاه نیست. رئال مادرید بزرگترین است و بزرگتر از همه است و همیشه همین‌طور خواهد بود. هنوز احتمالش هست که تا چند سال دیگر بیاید چرا که رابطه‌اش با رئال مادرید مشخص است. اگر منطق فوتبالی را دنبال می کرد، باید به این‌جا می‌آمد اما وقتی که فشار سیاسی و اجتماعی و علاقه پاریس وارد بحث شد، شرایط تغییر کرد. هر چند که شاید حالا غیرممکن به نظر برسد و ناامیدی زیادی ایجاد شود، برخی چیزهای شکسته شده می‌تواند دوباره به هم متصل شود. زمان همه چیز را مشخص خواهد کرد."
مثلث مخوف پی‌اس‌جی(نیمار، مسی و امباپه)؟
مودریچ:" عجیب بود که مسی را پس از این همه ال‌کلاسیکو با پیراهن تیم دیگری ببینم. در کنار نیمار و امباپه آن‌جا بود. استعداد فوق العاده‌ای وجود داشت. اما ما رئال مادرید هستیم و وقتی که ریتم خود را با حمایت هواداران پیدا کردیم، آنها را ویران کردیم. شب فوق العاده ای بود، یکی از فوق العاده‌ترین شب های زندگی من بود. از آن زمان نگاه هواداران و جو پیرامون ما در چمپیونزلیگ عوض شد. ناامیدی محو شد. واکنش ما مقابل پی‌اس‌جی همه چیز را نشان داد. ما نشان دادیم که همیشه در سطح اول اروپا حرف‌هایی برای گفتن داریم."
کامبک برابر پی‌اس‌جی؟
مودریچ:" می‌توانم خاطره‌ای را در پارک دو پرنس تعریف کنم، زمانی که من و کارواخال تعویض شدیم. در آن زمان به کارواخال گفتم:” مطمئن باشد که در برنابئو ویران شان می‌کنیم.” کارواخال هم حرفم را باور داشت. در پاریس برتر بودند اما با وجود این که بد بازی کردیم، اختلاف نتیجه زیاد نبود و صعود غیرممکن نبود. خیلی صحبت کردیم، ایمان در رختکن هر روز بیشتر شد، وقتی به روز بازی رسیدیم، در چشمان هم‌تیمی‌هایم انگیزه شب‌های بزرگ را دیدم. وقتی این قدر تمرکز، انگیزه و انرژی داشته باشیم، هیچ تیمی در دنیا نمی‌تواند ما را شکست بدهد."
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала