روسیه: رکود در آمریکا آغاز شده است

© Fotolia / KLimAx Fotoهمکاری امریکا روسیه در افغانستان
همکاری امریکا روسیه در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.07.2022
عضو شوید
رئیس صندوق سرمایه گذاری های مستقیم روسیه از آغاز رکود در آمریکا خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، کریل دیمیتریف، مدیر کل صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه (RDIF) در مورد وضعیت اقتصادی ایالات متحده صحبت کرد.
وی گفت: تحریم‌های آمریکا علیه روسیه ضربه مخربی به اقتصاد آمریکا وارد کرد و در حال حاضر به بزرگترین افت در تاریخ شاخص‌های پیشرو سهام منجر شده است.
به گفته وی، شاخص NASDAQشدیدترین افت تاریخ را در نیم سال گذشته نشان داد، شاخص داو جونز بیشترین افت را از سال 1962 و S&P 500از سال 1970 تاکنون ثبت کردند.
دیمیتریف گفت: فروپاشی بازارها در حال حاضر سهام ایالات متحده را تا 9 تریلیون دالر کاهش داده است که بدترین نیمه اول سال برای بازارهای مالی ایالات متحده از سال 1970 است، زمانی که فروش سهام ایالات متحده به طولانی ترین دوره رشد تاریخ این کشور پایان داد و شروع رکود را نشان داد.
به گفته رئیس رئیس صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه، درست مانند نیم قرن پیش، سقوط کامل در بازارها با رکود می شود.
وی افزود: بر اساس برآوردهای فدرال رزرو در آتلانتا، در ایالات متحده انتظار می رود تولید ناخالص داخلی برای دومین سه ماهه متوالی کاهش یابد. برای اقتصاد ایالات متحده، این بدان معنی است که رکود در حال حاضر آغاز شده است.
روسیه در تاریخ 24 فبروری به درخواست کمک جمهوری‌‌های دونباس برای دفاع در مقابل حملات اوکراین، عملیات نظامی ویژه‌ای را در اوکراین آغاز کرد و ""ولادیمیر پوتین" رئیس‌جمهور روسیه هدف از عملیات کشورش در اوکراین را "حفاظت از مردمی خواند که برای مدت هشت سال در معرض قلدوری و نسل‌کشی رژیم کی‌یف قرار داشتند".
وی همچنین گفت که عملیات نظامی روسیه در اوکراین برای "خلع سلاح و نازی‌زدایی اوکراین و محاکمه تمامی جنایتکارانی است که مسئل جرایم خونین علیه غیرنظامیان دونباس هستند".
بنا بر گزارش وزارت دفاع روسیه، نیروهای مسلح تنها زیرساخت‌های نظامی و نظامیان اوکراینی را هدف قرار داده‌اند و به هیچ عنوان به غیرنظامیان حمله نمی‌کنند.
کشورهای غربی به ویژه ایالات متحده آمریکا در واکنش به عملیات نظامی روسیه در اوکراین، تحریم‌های بیشماری علیه روسیه وضع کردند و شماری از شرکت‌ها نیز خروج از بازار روسیه و توقف عرضه تولیدات به روسیه را اعلام کردند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала