بازداشت شش تن در دایکندی به‌دلیل عدم پرداخت پول به‌ کوچی‌ها توسط طالبان

© @https://twitter.comقتل یک دختر جوان به دست پدرش در دایکندی
قتل یک دختر جوان به دست پدرش در دایکندی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.07.2022
عضو شوید
منابع محلی در ولایت دایکندی می‌گویند که طالبان شش نفر از ساکنان روستای "غم‌قول" ولسوالی خدیر این ولایت را به‌دلیل امتناع از پرداخت پول به کوچی‌ها بازداشت و زندانی کرده‌اند.
به گزارش اسپوتنیک، یک منبع به روزنامه اطلاعات روز گفت که کوچی‌ها ادعای مالکیت بر زمین‌های ساکنان محل را دارند و از آنان می‌خواهند که یا پول بپردازند یا کوچ کنند.
این کوچی‌ها سال گذشته با حاکمیت طالبان به روستای "غم‌قول" ولسوالی خدیر هجوم آورده و بر زمین‌های مردم ادعای مالکیت دارند.
یکی از ساکنان غم‌قول به روزنامه اطلاعات روز گفت که کوچی‌ها افزون بر تهدید ساکنان این روستا مبنی بر کوچ اجباری، خواستار پرداخت پول در ازای حاصلات زراعتی زمین‌های مورد ادعای‌شان در سال‌های گذشته هستند.
Кочевники на трассе Кабул-Джелалабад. Исламская Республика Афганистан - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.07.2022
بازداشت 6 تن به دلیل عدم پرداخت پول به کوچی ها در دایکندی
او می‌گوید که سال گذشته کوچی‌ها از شماری خانواده‌ها پول جمع‌آوری کردند و امسال نیز خواهان پرداخت پول شده‌اند، اما مردم محل امسال از این کار امتناع ورزیده‌اند. به همین اساس، به گفته‌ی او، دادگاه ابتدایی طالبان در ولسوالی خدیر حکم بازداشت شش نفر از بزرگان محل را صادر کرده است.
به گفته‌ی منابع، از بازداشت این افراد یک هفته می‌گذرد. ملحم، عبدالله، سلطان، غلام‌عباس و رشید کسانی هستند که اکنون در زندان طالبان هستند.
از جانب دیگر، باشندگان محل می‌گویند که از ماه حمل سال جاری خورشیدی نزدیک به ۲۰ خانواده از کوچی‌ها با هزاران رأس مواشی به روستای غم‏‌قول هجوم آورده و باعث تخریب چراگاه‏‌ها و مزارع مردم شده‌اند.
حمله‌ گسترده طالبان به ناهور غزنی  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.06.2022
هیات طالبان: کوچی ها در ناور غزنی بر روستانشینان زورگویی می‌کنند
گفته می‌شود که این کوچی‌ها از ولایت‌های هلمند و ارزگان به روستاهای خیرخانه، گزبری، شکردره، پشنی و غم‏‌قول ولسوالی خدیر آمده‌اند.
باشندگان محل می‌گویند که اداره‌ی محلی طالبان برای حل تنش مردم بومی و کوچی‌ها اقدام مثبت نکرده بلکه همواره از کوچی‌ها حمایت می‌کنند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала