سفارش پدیدآورنده ای گوشی همراه: تیلیفون های همراه تان را کنار بگذارید

© Sputnik / Vladimir Astapkovich /  مراجعه به بانک تصاویر Девушка фотографирует старинные трамвайные вагоны на торжественном параде, приуроченном к празднованию Дня московского транспорта
Девушка фотографирует старинные трамвайные вагоны на торжественном параде, приуроченном к празднованию Дня московского транспорта - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.07.2022
عضو شوید
پدیدآورنده ای گوشی همراه سفارش کرده است، که زمانی زیادی تان را در گوشی های همراه تان مگذرانید.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از هشت صبح، مارتین کوپر، پدیدآورنده ای گوشی همراه، به کسانی که زمان زیادی مصروف تیلیفون های‌شان هستند، توصیه کرده است که "تیلیفون های همراه‌شان را زمین بگذارند وزندگی کنند".
او که نخستین گونه تیلیفون همراه‌ جهان را در سال ١٩٧٣ اختراع کرد، اکنون پس از حدود نیم قرن از این اختراعش می‌گوید، که "مردم باید زمان کمتری با موبایل‌های خود سپری کنند".
Мозг человека - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.03.2020
دانشمندان: گوشی همراه و کامپیوتر مغز انسان را زباله دان می‌سازد
این مهندس ٩٣ ساله امریکایی در مصاحبه با شبکه بی‌بی‌سی گفته است، که روزانه کمتر از "پنج درصد" از وقت خود را بە استفادە از گوشی همراهش اختصاص می‌دهد.
در این مصاحبه وقتی مجری برنامه، نظر او را در مورد افرادی کە روزانه ساعت‌ها از گوشی همراه استفادە می‌کنند، پرسید، او جواب داد: "باید تیلیفون های‌شان را کنار بگذارند و کمی زندگی کنند".
او وقتی از مجری برنامه شنید که روزانه پنج ساعت را در تیلیفونش مصروف است، تعجب کرد و با لبخند به او گفت، که "زندگی‌ات را به دست بیاور".
مارتین کوپر یک مهندس و مخترع امریکایی اوکراینی‌تبار است، که مبتکر ایده "هر فرد، یک شمارە تماس" می‌باشد.
او پیش از این اختراعش گفته بود، که "تیلیفون نه به یک مکان، نه به یک میز، نه به یک خانه، بلکه باید به جیب هر فرد برود".
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала