والودین: استقرار پایگاه ناتو در مرز با روسیه از فنلاند و سویدن محافظت نخواهد کرد

© Sputnik / Vladimir Fedorenko /  مراجعه به بانک تصاویر Председатель Государственной Думы РФ Вячеслав Володин на пленарном заседании Государственной Думы РФ
Председатель Государственной Думы РФ Вячеслав Володин на пленарном заседании Государственной Думы РФ - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.07.2022
عضو شوید
رئیس دومای دولتی روسیه می‌گوید استقرار پایگاه های ناتو در مرز با روسیه، فنلاند و سویدن را محافظت نخواهد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، ویاچسلاو ولودین، رئیس دومای دولتی روسیه، در پاسخ به تمایل فنلاند برای استقرار پایگاه ناتو در نزدیکی مرز های کشورش گفت: قرار دادن پایگاه های ناتو در مرز با روسیه نه از فنلاند و نه از سویدن محافظت نخواهد کرد.
پیش از این، شبکه عمومی Yle گزارش داد که شهردار شهر لاپین‌رانتای فنلاند، می‌خواهد یک پایگاه ناتو را در قلمرو کارلیای جنوبی، منطقه‌ای هم مرز با روسیه، مستقر کند. فاصله این شهر تا شهر ویبورگ روسیه کمتر از 100 کیلومتر است.
این سیاستمدار روس در واکنش به اظهارات شهردار لاپین‌رانتا گفت که استقرار پایگاه ها به فنلاند احساس امنیت نمی دهد و از کشور محافظت نمی کند.
وی تأکید کرد که برعکس، در صورت آغاز درگیری ها، نیروها اولتر از همه به زیرساخت های نظامی دشمن حمله خواهند کرد.
رئیس دومای دولتی روسیه معتقد است که استقرار پایگاه های ناتو از فنلاند و سویدن محافظت نمی کند. برعکس. این امر ساکنان شهرهایی را که زیرساخت های نظامی ناتو در آنها قرار دارد به خطر می اندازد.
در 29 جون، ناتو از توافق با ترکیه برای پیوستن سویدن و فنلاند به این پیمان خبر داد. ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو گفت که پروتکل الحاق دو کشور به ناتو در پنجم جولای امضا خواهد شد.
پیش از این، ولودین در پاسخ به سخنان ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو مبنی بر اینکه روسیه "ناتوی بیشتری را در مرزهای خود خواهد دید"، گفت که "به زودی خوشحالم".
رئیس دومای دولتی خاطرنشان کرد: اگر فنلاند و سویدن به این ائتلاف بپیوندند، روسیه به مرز های این کشور ها بیشتر نزدیک خواهد بود.
روابط ناتو و روسیه بعد از شروع عملیات ویژه مسکو در اوکراین به تیرگی گرایید. اگرچه کی‌یف عضو ناتو نیست اما روابط تنگاتنگی با اعضای اصلی این پیمان دارد.
گفتنی است روسیه در 24 فبروری به درخواست کمک جمهوری‌های دونباس برای دفاع در مقابل حملات اوکراین عملیات ویژه را آغاز کرد و از آن زمان کشورهای غربی با تشدید فشار تحریم‌ها و عرضه تسلیحات به اوکراین به آتش ناآرامی‌ها در اوکراین دامن زدند.
مسکو به صراحت اعلام کرده است که هیچ طرح اشغالگری ندارد و هدف این عملیات حفاظت از غیرنظامیان دونباس در برابر نسل کشی و غیر نظامی کردن و نازی زدایی در اوکراین است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала