نگرانی کاخ سفید از اقدامات روسیه در خاور میانه

© Fotolia / Karen Grigoryanیک نفر دیگر نیز در کاخ سفید کرونا گرفت
یک نفر دیگر نیز در کاخ سفید کرونا گرفت - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.07.2022
عضو شوید
روزنامه واشنگتن پست از نگرانی آمریکا نسبت به افزایش روزافزون اقدامات تحریک‌آمیز و ناامن مسکو علیه نیروهایش در خاور میانه خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، واشنگتن پست به نقل از مقام‌های کاخ سفید که نامشان فاش نشده نوشت: ایالات متحده معتقد است که نیروهای نظامی این کشور در خاورمیانه اخیرا با اقدامات "تحریک آمیز" و "ناامن" فزاینده روسیه و ایران مواجه شده اند.
این روزنامه ، اعلام کرد که مسئولان ایالات متحده واقعا نگران پیشرفت تحولات به این شکل هستند.
این روزنامه خاطرنشان کرد که مقام‌های آمریکایی در ماه جون چندین حادثه را ثبت کرده‌اند که مسئولان پنتاگون آن‌ها را اقدامات تحریک‌آمیز و تنش‌زا یا ناامن و غیرحرفه‌ای روسیه ‌در منطقه توصیف کرده‌اند.
واشنگتن پست به عنوان نمونه به مواردی اشاره کرد که در آن هواپیماهای جنگی روسیه با استفاده از مانورهایی که در مکانیسم رفع درگیری بین دو کشور پیش‌بینی نشده بود، هواپیماهای آمریکا را در حریم هوایی سوریه تهدید کردند.
در ادامه این گزارش آمده است که فرماندهی ستاد مرکزی آمریکا از ارائه جزئیات بیشتر درباره این ادعاها خوددداری کرده است.
به عنوان مثالی دیگر، نویسندگان این مقاله به حمله هوایی ماه جون به اردوگاه شبه نظامیان تحت حمایت ایالات متحده در مجاورت پایگاه نظامی عطنف اشاره می کنند.
به گفته منابع، ارتش آمریکا حدود 35 دقیقه پیش ازاین حمله از طرف روسیه مطلع شد. علیرغم این واقعیت که هیچ یک از نظامیان ارتش آمریکا آسیب ندیده است، واشنگتن در چنین رفتار مسکو "تلاش برای تقویت سلطه در منطقه، با حساب بر این واقعیت که ایالات متحده پاسخ نظامی نخواهد داد" می بیند.
به گفته نمایندگان کاخ سفید، اقدامات "تحریک آمیز" مشابهی از سوی ایران و "نیروهای تحت حمایت آن" نیز انجام می شود.
گفتنی است ارتش آمریکا به طور غیرقانونی مناطقی در شمال و شمال شرق سوریه در ولایت های دیرالزور، الحاسکه و رقه که بزرگترین میادین نفت و گاز سوریه در آن قرار دارد، کنترل می کند. دمشق رسمی بارها حضور ارتش آمریکا در خاک خود را اشغالگری و دزدی دریایی دولتی با هدف سرقت آشکار نفت خوانده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала