توصیه کارشناسان به مقامات آمریکا برای عقد موافقت نامه با دولت طالبان

© @https://twitter.com برگزاری نشست علما در کابل؛ طالبان برای تأمین امنیت در بام خانه‌های مردم سنگر گرفته‌اند
برگزاری نشست علما در کابل؛ طالبان برای تأمین امنیت در بام خانه‌های مردم سنگر گرفته‌اند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.07.2022
عضو شوید
کارشناسان آمریکایی توصیه کردند که مقامات کشورشان با دولت طالبان موافقت نامه منعقد کنند
به گزارش اسپوتنیک، دولت واشنگتن باید دولت موقت تشکیل شده در افغانستان توسط جنبش رادیکال طالبان (ممنوع در فدراسیون روسیه) را به رسمیت بشناسد، و همچنین در ازای چندین تضمین، از جمله ضمانت های مربوط به مبارزه با تروریسم، به آن کمک های اقتصادی بدهد.
مایکل اوهانلون، مدیر برنامه تحقیقات سیاست خارجی و عضو ارشد موسسه بروکینگز، و لیز هاوارد، دانشمند علوم سیاسی در دانشگاه جورج تاون، این نظر را در مقاله ای در The Hill در روز دوشنبه بیان کردند.
به گفته کارشناسان آمریکایی، واشنگتن باید "با طالبان معامله کند". دولت جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، به گفته نویسندگان مطالب، باید "بر رعایت حداقل استانداردها در رابطه با حقوق زنان و اقلیت ها، فراهم کردن مقداری آزادی حرکت و کار رسانه ای" در افغانستان پافشاری کند. به گفته این نشریه، واشنگتن باید این را از دولت افغانستان "در مقابل به رسمیت شناختن دیپلماتیک و همچنین کمک های اقتصادی محدود" بخواهد.
حقانی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.06.2022
انتقاد سراج الدین حقانی از عملکرد آمریکا در نحوه کمک‌ رسانی به افغانستان
اوهانلون و هاوارد بر این باورند که این ترتیبات می تواند شامل حذف محدودیت ها در افغانستان برای تحصیل زنان در دانشگاه ها و همچنین زنانی باشد که تعدادی از مناصب دولتی را دارند. به گفته نویسندگان، تحقیقات باید در رابطه با "گزارش‌های بدرفتاری با مخالفان سیاسی" در کشور انجام شود. در این مقاله تاکید شده است: "همچنین باید در مورد تهدید تروریستی از افغانستان گفت‌وگو و تبادل اطلاعات صورت گیرد، حتی اگر طالبان در مقابله با افراط‌گرایان با ما همکاری جدی نکنند".
طالبان پس از اعلام تصمیم ایالات متحده در بهار سال 2021 مبنی بر خروج نیروهای مسلح خود از افغانستان، عملیات گسترده ای را برای ایجاد کنترل بر افغانستان آغاز کردند. در 15 اگست رادیکال ها بدون درگیری وارد کابل شدند و در 16 سنبله ترکیب حکومت موقت را اعلام کردند که هنوز مشروعیت آن از سوی هیچ کشوری به رسمیت شناخته نشده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала