نتیجه یورش طالبان بر بلخاب: آوارگی صدها خانواده، بی حرمتی به مسجد و تیرباران ده ها غیرنظامی

© https://twitter.comبلخاب
بلخاب - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.07.2022
عضو شوید
پس از بیش از یک هفته یورش جنگجویان گروه طالبان بالای ولسوالی بلخاب، تاکنون باشندگان این ولسوالی در کوه ها درحالت سرگردان به سر می برند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، با لشکرکشی گروه طالبان به بلخاب جمع زیادی از شهروندان ملکی و نظامی هزاره کشته و جمعی آواره کوه و بیابان، بازار بلخاب، خانه ها و منازل بسیاری از سوی لشکر طالبان تخریب و غارت شده است.
در ویدیوهای منتشر شده در رسانه های اجتماعی دیده می شود، که جنگجویان گروه طالبان حد و حرمت مدرسه، حسینه و مسجد را شکسته است.
بلخاب - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.07.2022
کودکان آواره بلخاب در حال تلف شدن در کوه ها
کارشناسان در این باره می گوید، که گویی در باور این گروه مسجد و مرکزهای مذهبی و دینی شیعیان حرمتی ندارد. به باور آنها، این قصه را نمی توان فراموش کرد و نمی توان بخشید.
یک کاربر در تویترش نوشته است، که قطعا برخی از باشندگان بلخاب و جمعی از مزدوران امارت سهمی قابل توجه در ایجاد و ادامه فاجعه کشتار و آوارگی مردم بلخاب دارند. نام های این افراد در کسوت روحانی، بزرگ مردم، سیاست مدار و ... باید در حافظه جمعی مردم ستمدیده ما بماند. خطا و خیانتی در این حد نباید فراموش شود.
کاربر دیگری درباره کمک نرسیدن و نکردن به آوارگان بلخابی نوشته است، که جامعه بین المللی، کشورهای همسایه و نهادهای امداد رسان ملی و بین المللی تا کنون کمک و امدادی برای انسان هزاره شیعه بلخابی نکرده است. استثناات قابل توجه نیست.
او افزوده است، که مردم آواره و دربدر بلخاب هم اکنون به کمک های بشری عاجل و وافر بشری نیازمند هستند. نهادهای امدادگر باید به سرعت به داد این مردم برسند. به آوارگان بلخابی کمک کنند و نسبت به مصونیت و حفاظت از آن‌ها احساس مسولیت نمایند.
یادآوری می کنیم، که پس از آن که فرمانده مهدی فرمانده پیشین گروه طالبان با این گروه مخالفت را آغاز کرد، گروه طالبان با یک لشکر بیش از هشت هزار نفری بالای این ولسوالی یورش برده و بیش از پنجاه غیرنظامی را را تیرباران و سربریدند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала