استولتنبرگ، پوتین را به تلاش برای بستن درهای ناتو متهم کرد

© AFP 2023 / Mandel Ngan Генеральный секретарь НАТО Йенс Столтенберг во время собрания Конгресса США в Вашингтоне
Генеральный секретарь НАТО Йенс Столтенберг во время собрания Конгресса США в Вашингтоне - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.07.2022
عضو شوید
دبیرکل استولتنبرگ گفت که پوتین، رئیس جمهور روسیه تلاش کرد "درهای ناتو را ببندد"
به گزارش اسپوتنیک، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ائتلاف آتلانتیک شمالی (ناتو)، در کنفرانس مطبوعاتی پس از امضای پروتکل‌های پیوستن به ناتو توسط نمایندگان سویدن، فنلاند گفت که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه تلاش کرد همه‌ی درها را به روی ناتو ببندد.
ستولتنبرگ، چنین اتهامی را علیه رهبر روسیه مطرح کرد.
پخش این گفته ها در کانال یوتیوب اشپیگل در دسترس است.
به گفته استولتنبرگ، ناتو با دعوت از سویدن و فنلاند، اتحاد کشورهای عضو را در شرایطی نشان می‌دهد که باید در کنار هم بمانند.
وی همچنین تاکید کرد که چنین اقدامی نشان دهنده باز بودن درهای ناتو به روی سایر کشورها است. دبیرکل خاطرنشان کرد که ائتلاف با نشان دادن وحدت و گشایش در مبارزه برای قلب و ذهن اعضای جامعه جهانی پیروز می شود.
Председатель Государственной Думы РФ Вячеслав Володин на пленарном заседании Государственной Думы РФ - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.07.2022
والودین: استقرار پایگاه ناتو در مرز با روسیه از فنلاند و سویدن محافظت نخواهد کرد
وی همچنین خاطرنشان کرد که فنلاند، ترکیه و سویدن برای ایجاد بستر مشترک برای همکاری خود در فعالیت های مبارزه با تروریسم توافق کرده اند که برای هر سه کشور اهمیت زیادی دارد.
گفتنی است، از 5 جولای، سویدن و فنلاند رسماً موقعیت کشورهای دعوت شده برای پیوستن به ناتو را دریافت کردند. به گفته ینس استولتنبرگ، اکنون هلسینکی و استکهلم می توانند در کار اتحاد آتلانتیک شمالی شرکت کنند.
استولتنبرگ افزود: بسیاری از متحدان آمادگی خود را برای تصویب پروتکل الحاق فنلاند و سویدن به ناتو در مدت کوتاهی اعلام می کنند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала