استعفای همزمان 5 وزیر دولت بریتانیا و درخواست آن ها برای استعفای جانسون

© AP Photo / Kirsty WigglesworthМэр Лондона Борис Джонсон
Мэр Лондона Борис Джонсон - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.07.2022
عضو شوید
لی رولی وزیر صنعت بریتانیا و چهار عضو دیگر دولت در نامه‌ای مشترک از سمت خود استعفا کردند و از بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا نیز خواستند تا از سمت خود کناره گیری کند.
به گزارش اسپوتنیک، در نامه‌ای که در توییتر منتشر شده است، آمده است: "با تأسف عمیق از سمت‌های خود به‌عنوان اعضای دولت استعفا می‌دهیم... با حسن نیت، از شما می‌خواهیم که به نفع حزب و کشور استعفا دهید".
علاوه بر لی رولی، این نامه توسط چهار عضو دیگر دولت امضا شد: جولیا لوپز وزیر رسانه، اطلاعات و زیرساخت دیجیتال، کیمی بادنوک وزیر برابری و دولت محلی، الکس بورگارت وزیر آموزش و نیل اوبراین وزیر مسکن.
هفته گذشته مشخص شد که کریستوفر پینچر معاون رئیس حزب محافظه کار بریتانیا و مسوول نظارت بر عملکرد نمایندگان محافظه کار در پارلمان در حالی که مست بوده اقدام به آزار و اذیت جنسی کرده است. تعدادی از سیاستمداران ادعا کردند که بوریس جانسون نخست‌وزیر بریتانیا با وجود اطلاع از گذشته پینچر وی را به سمت معاون هماهنگ کننده فراکسیون محافظه کار پارلمانی منصوب کرده است. جانسون عذرخواهی کرد و اعتراف کرد که کار اشتباهی انجام داده است، اما این اعترافات با موج بی‌اعتمادی به نخست‌وزیر و استعفای زنجیره‌ای همراه شد.
در پی این موضوع تعدادی از وزرا در کمتر از یک روز پست خود را ترک کردند: ریشی سوناک وزیر مالیه، ساجد جاوید وزیر صحت، ویل کوینس، وزیر کودکان و خانواده، رابین واکر وزیر مدارس و دیگران. همچنین برخی از کارگزاران سرشناس حزب نیز استعفای خود را اعلام کردند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала