Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

پرداخت غرامت‌های سنگین از سوی "پی‌اس‌جی" به 3 مربی اخراج شده

© AFP 2023 / Franck FifeЛионель Месси покидает поле после беседы с главным тренером ПСЖ Маурисио Почеттино во время матча в Париже
Лионель Месси покидает поле после беседы с главным тренером ПСЖ Маурисио Почеттино во время матча в Париже  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.07.2022
عضو شوید
باشگاه پاریسن‌جرمن، در مجموع 44 میلیون یورو به سه مربی‌ای که اخراج کرده‌، پرداخته و یکی از باشگاه‌هایی است که چنین تاوان سنگینی را متقبل شده است.
به گزارش اسپوتنیک، باشگاه پاریسن‌جرمن که مالکان آن اعراب و از کشور قطر اند، تا حالا در لیگ قهرمانان اروپا قهرمان نشده و مالکان متمول آن تلاش دارند تا برای نخستین بار این تیم به این عنوان ارزشمند برسانند.
آن‌ها برای رسیدن به این هدف ستاره‌های بزرگی چون نیمار، مسی، امباپه، راموس به خدمت گرفته‌اند و در گذشته ستاره‌هایی چون زلاتان، کاوانی، دنی آلوز و تیاگو سیلوا را جذب کردند اما ناکام بودند و همواره مربیان را عامل اصلی این ناکام عنوان کرده‌اند.
این تیم هر باری که در لیگ قهرمانان ناکام مانده، مربی خود را اخراج کرده و آخرین مورد آن مائوریسیو پوچتینوی آرجانتینی بود که با پرداخت غرامت 15 میلیون یورو تیم را ترک کرد و کریستوف گالتیه جانشین وی شد.
در واقع پاریسن‌جرمن در 6 سال آخر به دلیل اخراج سه مربی، 44 میلیون یورو غرامت پرداخته و که در نوع خود بسیار عجیب بوده است.
این تیم در سال 2016 لورن بلان را اخراج کرد و به وی غرامت رکوردشکن یعنی 22 میلیون یورو پرداخت. پی‌اس‌جی در سال 2020 توخل را اخراج کرد و به مربی آلمانی 7 میلیون یورو غرامت پرداخت.
غرامتی که پی‌اس‌جی به پوچتینو باید می‌پرداخت، 20 میلیون یورو بود اما طی توافق که بین طرفین صورت گرفت، این مبلغ به 10 میلیون یورو کاهش پیدا کرد و پاریسی‌ها 5 میلیون به نیس پرداختند تا گالتیه را آزاد کردند و به این ترتیب غرامت سرمربی آرجانتینی به 15 میلیون یورو تقرب کرد.
پرداخت غرامت‌های سنگین سبب شده تا پاریسن‌جرمن به ماشین پرداخت غرامت مبدل شود و به همین لقب نیز معروف شده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала