کرزی: نشست بزرگ علما در کابل "همایش داخلی طالبان" بود

© Sputnik / Kh. Akifiحامد کرزی، رییس جمهور پیشین افغانستان
حامد کرزی، رییس جمهور پیشین افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.07.2022
عضو شوید
رئیس جمهور پیشین کشور، نشست اخیر "علمای دینی" طالبان زیر نام "نشست بزرگ علمای افغانستان" را نشست داخلی طالبان توصیف کرد و گفت اشتراک‌کنندگان این نشست، بیش‌تر اعضا و مقامات طالبان بوده‌اند.
حامد کرزی، رئیس‌جمهور پیشین در نظام جمهوری افغانستان طی مصاحبه‌ای درباره "نشست بزرگ علمای دینی وبزرگان قومی" که هفته گذشته در کابل پایتخت این کشور برگزار شد را "همایش داخلی طالبان" خواند.
آقای کرزی در مصاحبه با شبکه‌ خبری "العربیه" با اشاره به اینکه شرکت‌کنندگان این نشست اغلب مقامات طالبان بوده‌اند، گفت: که او و عبدالله عبدالله در نامه‌ای به طالبان خواستار برگزاری لویه جرگه‌ای‌ بودیم که در آن نمایندگان تمام مردم افغانستان شامل مرد و زن حضور داشته باشند.
وی تاکید کرد: به‌ رسمیت شناخته‌شدن دولت موقت طالبان توسط جامعه بین‌المللی تنها زمانی حاصل می‌شود که دولت همه‌شمول باشد و تحقق این امر منجر به مشروعیت داخلی و بین‌المللی آنها خواهد شد.
گفتنی است، "نشست بزرگ علمای دینی و بزرگان قومی" که توسط گروه طالبان ترتیب داده شده بود، پنج‌شنبه هفته گذشته (30 جون) در کابل آغاز و روز شنبه‌ (دوم جولای) با صدور یک قطع‌نامه 11 ماده‌ای پایان یافت. هیچ زنی در این نشست شرکت نکرده بود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала