بورل: اتحادیه اروپا با روسیه نمی‌جنگد

© Sputnik / Vitaly PodvitskiБоррель заявил, что ЕС не собирается воевать с Россией
Боррель заявил,  что ЕС не собирается воевать с Россией - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.07.2022
عضو شوید
رئیس دیپلماسی اتحادیه اروپا می‌گوید که تحریم ها همچنان پاسخ اصلی اتحادیه اروپا به عملیات نظامی ویژه در اوکراین خواهد بود.
به گزارش اسپوتنیک، جوزپ بورل، نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور سیاست خارجی و امنیتی هماهنگ کننده‌ی اصلی و نماینده‌ی سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مقاله ای که روز چهارشنبه برای روزنامه یومیوری منتشر شد بیان داشت: کشورهای عضو این اتحادیه قصد جنگ با روسیه را ندارد و پاسخ اصلی به عملیات نظامی ویژه در اوکراین همچنان تحریم‌ها خواهد بود که تأثیر آن تنها افزایش خواهد یافت.
وی همچنین در این مقاله ادعا کرد که وابستگی روسیه به فناوری های اروپا و ایالات متحده شش برابر بیشتر از فناوری های چین است. رئیس دیپلماسی اروپایی معتقد است در این راستا محصولات جایگزین چینی با محدودیت های اعمال شده قادر به تامین نیازهای اقتصاد روسیه نخواهند بود.
علاوه بر این، بورل توجه خود را به این واقعیت جلب کرد که به دلیل تحریم ها، توانایی روسیه برای تولید موشک های هدایت شونده دقیق مانند اسکندر وX-101 محدود است. این دیپلمات افزود: در زمینه تولید نفت نه تنها شرکت‌های خارجی در حال خروج هستند، بلکه در زمینه استفاده از فناوری‌های پیشرفته مانند حفاری افقی نیز وضعیت دشواری وجود دارد.
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه 24 فبروری از آغاز عملیات نظامی ویژه در منطقه دونباس خبر داد. پس از آن، بسیاری از کشورهای غربی با اعمال تحریم های شدید علیه اشخاص حقیقی و حقوقی روسیه به این موضوع واکنش نشان دادند. علاوه بر این، ده ها شرکت غربی بازار روسیه را ترک کرده اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала