پیام عیدی رهبر طالبان: با آمریکا و تمام جهان خواستار مناسبات "قوی و نیک" هستیم

© https://twitter.comملاهبت‌الله آخندزاده رهبر طالبان
ملاهبت‌الله آخندزاده رهبر طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.07.2022
عضو شوید
رهبر طالبان در پیامش به مناسبت عید سعید قربان گفته که به‌شمول ایالات متحده آمریکا با تمام کشورهای جهان خواستار تعامل دیپلماتیک هستند.
به گزارش اسپوتنیک، ملا هبت‌الله آخوندزاده، رهبر طالبان در پیامی به‌مناسبت عید قربان گفته است که این گروه در چوکات تعامل و تعهدات متقابل به‌دنبال مناسبات دیپلماتیک "حسنه و قوی" با تمام جهان به‌شمول آمریکا است.
او در این پیام که امروز (چهارشنبه، 15 سرطان) منتشر شد، گفته است که طالبان به کشورهای همسایه و جهان اطمینان می‌دهند که به هیچ‌کسی اجازه نداده تا با استفاده از خاک افغانستان تهدیدِ علیه کشورها باشد.
این اطمینان رهبر طالبان در حالی است که عصر دیروز از شهرک مرزی حیرتان در شمال افغانستان، چهار فروند راکت به خاک ازبیکستان شلیک شد. وزارت خارجه‌ی ازبیکستان گفته است که بر اثر اصابت این راکت‌ها، چهار خانه‌ی مسکونی در شهر ترمذ این کشور آسیب جزئی دیده است.
مقام‌های طالبان پیش از این هم بارها درباره‌ی عدم استفاده‌ی خاک افغانستان علیه سایر کشورها اطمینان داده‌اند؛ اما شماری از کشورهای همسایه افغانستان هم‌چنان در این زمینه نگرانی دارند.
رهبر طالبان در پیام عیدی خود با تأکید بر عدم مداخله‌ی کشورها در امور افغانستان، گفته است که این گروه با تمام جهان به‌شمول امریکا در چوکات تعامل و تعهدات متقابل، مناسبات دیپلماتیک، اقتصادی و سیاسی "حسنه و قوی" می‌خواهد و آن‌را به‌ خیر تمام جهات می‌داند.
رهبر طالبان در پیام عیدی‌اش هیچ اشاره‌ای به آغاز دوباره مکاتب دخترانه نکرده است.
رهبر طالبان ابراز امیدواری کرده است که مردم افغانستان حمایت‌شان را از این گروه اعلام کنند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала