بیرون شدن هشتاد درصد نیروهای طالبان از ولسوالی‌های اندراب‌ها و خوست‌های ولایت بغلان

© Sputnikبغلان
بغلان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.07.2022
عضو شوید
پس از شدت‌گیری درگیری‌ها‌ در ولسوالی‌های اندراب‌ها و خوست‌های ولایت بغلان، طالبان 80 درصد نیروهای‌شان را از این مناطق بیرون کرده‌اند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه 8صبح، منابع محلی روز چهارشنبه، 15 سرطان، ادعا می‌کنند که طالبان با کشتار، ستم و شکنجه‌ مردم عادی در اندراب‌ها و خوست‌های ولایت بغلان، دست به جنایت زده‌اند.
این منابع می‌افزایند که طالبان به دلیل مقاومت مردم و دادن تلفات، 80 درصد نیرو‌های‌شان را از مناطق جنگی در اندراب‌ها و خوست‌ها بیرون کرده‌اند.
باشنده گان محل می‌گویند که طالبان در اندراب‌ها، با برخورد‌های قومی، سمتی و گروهی‌شان، نشان دادند که به روش‌های حکومت‌داری بلد نیستند.
گروه طالبان در ماه‌های پسین، صد‌ها خانواده را از دره‌های سچی، خاوش ‌و چرخ فلک ولسوالی خوست و دره قاسان اندراب ولایت بغلان، دستور کوچ‌ اجباری داده‌اند. اکنون این بی‌جا شده‌گان در شهر پلخمری، مرکز ولایت بغلان و ولایت‌های تخار، پروان و کابل در وضعیت دشوار زنده‌گی به سر می‌برند.
گروه طالبان کوچ‌های اجباری، تیرباران مردم عادی و کشتار نظامیان حکومت پیشین در این مناطق را رد کرده‌اند؛ اما نهاد‌های ‌حقوق بشری با پخش اعلامیه‌ها‌ از موارد نقض حقوق بشری، کشتار، شکنجه و زندانی ساختن مردم عادی و نظامیان پیشین در این مناطق، ابراز نگرانی کرده‌اند.
صبغت‌الله احمدی، سخنگوی جبهه مقاومت‌ ملی، می‌گوید که دلیل عمده کاهش نیروهای طالبان در این مناطق "انجام حملات چریکی، وارد کردن تلفات سنگین از سوی نیروهای مربوط به جبهه مقاومت ملی و ایستاد‌ه‌گی مردم" است.
اخیراً ملا هبت‌الله، رهبر گروه طالبان، در نشست سرتاسری علمای افغانستان در کابل گفت که "جنگ در افغانستان تمام نخواهد شد، حتا اگر بم اتم بر فرق مردم کوبیده شود" او خاطرنشان ساخت که ملاهای افغانستان می‌توانند برای سرنوشت مردم این کشور تصمیم بگیرند.
این گفته‌های رهبر گروه طالبان با واکنش‌های کارشناسان سیاسی، روشن‌فکران و مردم افغانستان روبه‌رو شده است. مردم نگران بی‌سرنوشتی، گسترش گروه‌های تروریستی و فقر در کشور هستند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала