در پولند توضیح دادند که چرا ناتو در صورت جنگ با روسیه به این کشور کمک نخواهد کرد

© AFP 2023 / Janek SkarzynskiКомандир польского танка на военных учениях НАТО
Командир польского танка на военных учениях НАТО - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.07.2022
عضو شوید
"ماتئوش پیسکورسکی" معاون سابق مجلس سیسم پولند گفت که اگر ورشو به طور مستقل به اوکراین نیرو بفرستد و در خطر درگیری مستقیم نظامی با روسیه قرار بگیرد، متحدان ناتو به کمک این کشور نخواهند آمد.
به گزارش اسپوتنیک، پیسکورسکی در مصاحبه‌ای با Ukraina.ruخاطرنشان کرد که حتی نزدیکترین متحدان پولند از ایده ورشو برای اعزام نیروهای نظامی به قلمرو جمهوری شوروی سابق تحت عنوان ماموریت حفظ صلح حمایت نکردند و در جمهوری چک مستقیما به پولند اشاره کردند که حافظان صلح پس از پایان خصومت ها و نه در جریان آن وارد منطقه درگیری می‌شوند.
این سیاستمدار یادآور شد که خطر برای ورشو در این واقعیت نهفته است که روسیه در حال انجام یک عملیات ویژه نظامی در سراسر اوکراین است و ورود نیروهای پولندی حتی به مناطق غربی این کشور به معنای درگیری آشکار با مسکو خواهد بود.
وی توضیح داد: با توجه به این واقعیت که هیچ کس به ویژه از پولندی ها دفاع نمی‌کند نتایج چنین درگیری چه خواهد بود؟ منظورم شرکای ناتو است. آنها پیشنهاد ورود نیروها را تنها به عنوان ابتکار پولند، نه ناتو تلقی کردند. در نتیجه، پولند در شرایط جنگ واقعی با روسیه در خاک اوکراین به دنبال اقدامات نظامی خود قرار گرفت. بنابراین، اگر ورود گروه نظامی به اوکراین بدون تأیید مسوولان امریکایی و بریتانیایی مقامات پولندی اتفاق بیفتد و اگر پولند خودش این کار را انجام دهند، هیچ دلیل وجود ندارد که انتظار داشتیم که کسی حداقل به نحوی به پولند کمک کند.
Американские солдаты около бтр перед началом совместных военных учений с польской армией в Польше. Архивное фото - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.06.2022
امریکا بیش از 100 تاسیسات نظامی در پولند می‌سازد
وی همچنین افزود که اعزام نیروهای پولندی به اوکراین را تنها پس از تصمیم مربوطه واشنگتن و لندن ممکن می‌داند. در عین حال، این سیاستمدار تاکید کرد که نمی‌توان چنین تحولی را رد کرد.
روسیه از 24 فبروری عملیات ویژه را برای آزادسازی دونباس انجام داده است. ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه هدف آن را حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی‌یف قرار گرفته اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала