رسانه‌‌های بریتانیا: بوریس جانسون استعفا می‌دهد

© AFP 2023 / Tolga AkmenМинистр иностранных дел Великобритании Борис Джонсон
Министр иностранных дел Великобритании Борис Джонсон - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.07.2022
عضو شوید
رسانه‌های بریتانیا گزارش دادند که بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا استعفا می‌دهد.
به گزارش اسپوتنیک، منابع خبری به نقل از منبع آگاه از احتمال استعفای بوریس جانسون نخست وزیر بریتانیا در روز جاری خبر می دهند.

شبکه اسکای نیوز گزارش داد: "منبع آگاهی به این رسانه اعلام کرد که انتظار می رود امروز نخست وزیر استعفای خود را اعلام کند".
داونینگ استریت در سایت سای نیوز گزارش داد، بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس روز پنجشنبه در میان انتظارات برای استعفای احتمالی خود در جمع مردم سخنرانی خواهد کرد.
مجری این شبکه در برنامه زنده گفت: من به تازگی یک بیانیه رسمی از داونینگ استریت دریافت کردم. نخست‌وزیر امروز در این کشور سخنرانی خواهد کرد. یعنی بوریس جانسون بیانیه ای خواهد داد. همه چیز برای او تمام شده است.
روزنامه گاردین گزارش داد که آقای جانسون با استعفا از مقام خود موافقت کرده، اما قصد دارد تا خزان یعنی زمان تعیین رهبر حزب محافظه‌کار در بریتانیا در این مقام بماند.
هفته گذشته مشخص شد که کریستوفر پینچر معاون رئیس حزب محافظه کار بریتانیا و مسوول نظارت بر عملکرد نمایندگان محافظه کار در پارلمان در حالی که مست بوده اقدام به آزار و اذیت جنسی کرده است. تعدادی از سیاستمداران ادعا کردند که بوریس جانسون نخست‌وزیر بریتانیا با وجود اطلاع از گذشته پینچر وی را به سمت معاون هماهنگ کننده فراکسیون محافظه کار پارلمانی منصوب کرده است. جانسون عذرخواهی کرد و اعتراف کرد که کار اشتباهی انجام داده است، اما این اعترافات با موج بی اعتمادی به نخست وزیر و استعفای زنجیره ای همراه شد.

در پی این موضوع تعدادی از وزرا در کمتر از یک روز پست خود را ترک کردند: ریشی سوناک وزیر مالیه، ساجد جاوید وزیر صحت، ویل کوینس، وزیر کودکان و خانواده، رابین واکر وزیر مدارس و دیگران. همچنین برخی از کارگزاران سرشناس حزب نیز استعفای خود را اعلام کردند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала