معاون وزارت خارجه امریکا: هنوز حتی فکر کردن درباره به رسمیت شناختن طالبان زود است

© @https://twitter.comپرچم طالبان
پرچم طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.07.2022
عضو شوید
معاون وزارت خارجه امریکا در امور آسیای جنوبی و مرکزی می‌گوید، که هنوز بسیار زود است که درباره به رسمیت شناختن طالبان سخن گفت و در اینباره اجماع وجود دارد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از هشت صبح، دونالد لو معاون وزارت امور خارجه امریکا گفته است: "فکر کنم که در واقع اجماع جهانی، به ‌شمول مسکو، بیجینگ و ایران، در این زمینه وجود دارد و آن این‌که بسیار زود است که در مورد به رسمیت شناختن [طالبان] فکر شود".
راس ویلسون، کاردار سفارت آمریکا در کابل  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.04.2022
سفیر پیشین امریکا در افغانستان: طالبان به نسخه اول خود بازگشته اند
به گفته او، برخی از کشورها به‌گونه آهسته روند عادی‌سازی روابط‌شان با طالبان را آغاز کرده‌اند، اما تا کنون هیچ کشوری در مورد به رسمیت شناختن این گروه حرف نمی‌زند.
معاون وزیر خارجه امریکا در ادامه گفته است، که امریکا باید با مقام‌ها در افغانستان به خاطر بهبود شرایط مردم این کشور و ثبات منطقه کار کند.
او در بخشی از سخنانش با اشاره به طالبان می‌گوید: "آنان نمی‌توانند خواست خودشان را بر میلیون‌ها افغان تحمیل کنند".
این مقام امریکایی هم‌زمان گفته است، که حکومت‌های آسیای میانه، امریکا و دیگر شرکا می‌توانند با طالبان در مورد چگونه‌گی کار مشترک علیه تهدید مشترک داعش وارد گفت‌وگو شوند.
او گفته است، که امریکا با کشورهای همسایه افغانستان در تماس است تا در راستای امنیت مرزی آنان کمک کرده و نیز "گفت‌وگو با حکومت نهایت غیرمعمول طالبان را تسهیل" کند.
آقای لو هم‌چنان گفته، که کشورهای آسیای میانه نیز به خاطر تهدیدات امنیتی که از دید آنان از افغانستان متوجه این کشورها است، نگرانی دارند.
یادآوری می کنیم، که گروه طالبان در 15 اگوست سال گذشته میلادی بر افغانستان تسلط دوباره پیدا کرد و پس از آن زمان یک کابینه موقت تشکیل داد، که بیش از 80 درصد آن را پشتون ها تشکیل می دهند. در کابینه طالبان از هزاره ها حتی یک وزیر هم وجود ندارد و آنها با این کابینه هر روز از جهان خواهان به رسمیت شناخته شدن شان هستند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала