"همه اش به‌خاطر پوتین بود": در امریکا گفتند که چگونه بایدن کشور خود را ویران می‌کند

© AP Photo / Andrew HarnikПрезидент CIF Джо Байден
Президент CIF Джо Байден - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.07.2022
عضو شوید
تاکر کارلسون، مفسر سیاسی در فاکس‌نیوز گفت، بنزین که یکی از پایه‌های رفاه امریکایی‌ها است، به دلیل سیاست‌های جو بایدن، رئیس‌جمهور امریکا قیمت شده است و نه به‌خاطر ولادیمیر پوتین که رهبر امریکا سعی دارد او را مقصر بداند.
به گزارش اسپوتنیک، وی گفت: برای آینده قابل پیش‌بینی، نفت و گاز منابع حیاتی برای تمدن هستند و مطلقا هیچ راهی برای تغییر آن وجود ندارد. این باید خبر خوب برای امریکا باشد، زیرا در اینجا در ایالات متحده ما مقدار زیادی از آن داریم. ما از نظر منابع طبیعی غنی هستم. اما ناگهان، به نحوی، کمبود منابع غذایی و انرژی در امریکا رخ داد و به همین دلیل قیمت آنها افزایش یافت. چگونه ممکن است این اتفاق بیفتد. جو بایدن توضیحات خود را ارائه کرد.
این روزنامه‌نگار یادآور شد که رئیس‌جمهور امریکا پوتین را مسوول افزایش قیمت‌ها دانست.
وی تاکید کرد: این فقط مایه شرمساری است. به‌طور کلی، این فقط شگفت انگیز است و در این شرایط خطرناک است و هیچ کس حتی یک کلمه را باور نمی‌کند، زیرا این یک دروغ آشکار است.
کارلسون به داده‌های مطالعه GasBuddy اشاره کرد که براساس آن از نوامبر سال 2020 میلادی تا نوامبر سال 2021 میلادی- مدت‌ها قبل از شروع عملیات ویژه روسیه- قمیت سوخت 66 درصد افزایش یافت. به گفته این مفسر، دلیل آن لغو پروژه های خط لوله نفت، امتناع از اجاره مناطق برای تولید گاز و بازگشت امریکا به توافق آب و هوایی پاریس است که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور قبلی از آن خارج شده بود. این کارشناس توضیح داد که همه این‌ها به خاطر انرژی سبز انجام می‌شود.
Президент США Джо Байден в Восточном зале Белого дома  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.05.2022
عضو کنگره امریکا: بایدن ارتباط خود را با واقعیت از دست داده‌است
کارلسون خاطرنشان کرد: جو بایدن شروع کرد به فریاد زدن "اینها قیمت های پوتین است، پوتین این کار را کرده است". اما این خلیلی احمقانه است! آنقدر درورغ آشکار است که هیچ کس آن را باور نکرد، حتی کسانی‌ که که می‌خواستند باور کنند، کسانی‌ که به بایدن رای دادند، کسانی‌ که آسیاب‌های بادی و انرژی خورشیدی می‌خواستند- آنها نمی‌توانند آن را باور کنند، زیرا این احمقانه است.
وی یادآور شد که رهبر امریکا در 31 ماه مارچ دستور آزادسازی هرروزه نفت از ذخایر استراتژیک این کشور را به مدت 6 ماه صادر کرد. به گفته وی، این بدترین کاری است که بایدن می‌تواند در سالی که انتخابات مجلس نمایندگان برگزار می‌شود، انجام دهد.
مفسر سیاسی گفت: کاری که بایدن می‌توانست انجام دهد تولید بیشتر نفت در سرزمین ما بود. اما این کار در درازمدت برای امریکا بسیار ساده و بسیار خوب خواهد بود. در عوض، او تصمیم گرفت دست به کار چنان احمقانه و خطرناک بزند که کسی که عمداً می‌خواهد به ایالات متحده آسیب برساند، فقط می‌تواند به آن فکر کند.
ایالات متحده به‌منظور کاهش قیمت‌ها، با تصمیم بایدن، روزانه یک میلیون بشکه نفت از ذخایر استراتژیک را آزادسازی کرد و آزادسازی تا ماه اکتوبر سال روان ادامه خواهد داشت. امریکن همچنین مرتباً از دارندگان پمپ بنزین می‌خواهد که قیمت بنزین را کاهش دهند. با این حال، قیمت سوخت دیزل در منطقه پنج دالر در هر گالن است و معاملات آتی نفت بیش از 100 دالر در هر بشکه است. با وجود این، مقامات امریکایی می‌گویند که بدون آزادسازی نفت از ذخایر استراتژیک، قیمت‌ها می‌تواند بالاتر باشد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала