تلاش چین به تسخیر منابع نفتی افغانستان

© Fotolia / James Thewنفت
نفت - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.07.2022
عضو شوید
چین عجله دارد هر چه زودتر به منابع نفتی افغانستان دستیابی پیدا کند.
به گزارش اسپوتنیک، کشور صنعتی چین می خواهد هر چه زودتر به منابع طبی افغانستان دستیابی پیدا کند. علت عجله چین این است تا زمانی که دولت طالبان به رسمیت شناخته نشده، با این جنبش روابط نزدیک و حسنه را تامین کند، تا باشد که حد اعظم به منابع طبعی افغانستان دستیابی پیدا کند و سایر کشورهای که طالبان را اصلاً نمی پذیرند، نتوانند در استخراج منابع طبعی افغانستان دستیابی پیدا کنند و در این عرصه سرمایه گذاری نمایند.
Американские бронемашины MRAP на базе Баграм в Афганистане, покинутой американскими военными  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.04.2022
امریکا: پس از خروج از افغانستان منابع اطلاعاتی ما کاهش یافته است
در این مورد شیرباز کمین زاده رئیس اطاق های صنابع و معادن افعانستان به اسپوتنیک گفت: "بعد از این که طالبان به قدرت رسیدند، فعالیت های چین در افغانستان افزایش یافت. بخصوص می خواهد که در بخش معادن سرمایه گزاری کند. دیگر این که چین قصد دارد در بخش های گاز و نفت، چه در مسیر دریایی آمو چه در بخش پکتیکا سرمایه گذاری نماید. که برای اقتصاد افغانستان اشداً ضروری است"
وی افزود که افغانستان اقتصاد ندارد و جلب سرمایه گزاران ضروری است که هم به نفع افغانستان، و هم به نفع چین می باشد. با استخراج معادن، اقتصاد افغانستان رشد می کند و سطح زندگی کشور و مردم هم بهتر می گردد. طالبان مجبور اند که منابع افغانستان را استخراج و به جهان عرضه کند. این نیاز مردم افغانستان است. با استخراج معادن، سطح زندگی، اقتصاد و جامع بهتر می گردد.
یحیی چاووش رئیس حزب حرکت ملی خط سوم و کارشناس برجسته افغان در این ارتباط به اسپوتنیک گفت: "دولت های قبلی نتوانستند از منابع افغانستان به شکل درست استفاده نمایند. حالا افغانستان به سرمایه گذاری نیاز دارد. کشور چین می تواند در بازسازی اقتصاد افغانستان نقش مهم را بازی نماید، اما منافع خود را در نظر می گیرد".
چین بیش از هفت میلیون دالر به زلزله‌زدگان افغانستان کمک می‌کند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.06.2022
چین بیش از هفت میلیون دالر به زلزله‌زدگان افغانستان کمک می‌کند
یحیی چاووش افزود که سرمایه گزاری کشور های دیگر در افغانستان امکان دارد، اما از حضور چین در افغانستان هراس دارند. زیرا چین سایر کشور های افریقایی و امریکایی لاتین را زیر گرفته و تا حد با فیصدی های بلند این کشورها را تحت تاثیر اقتصادی خود قرار داده است. میتوان گفت، تا حدی گروگان چین شده اند. این روند حتی در ایران نیز جریان دارد. میتوان گفت کشور های که با چین روابط تجارتی و مالی دارند، بالاخره استقلال اقتصادی خود را از دست میدهند.
وی تاکید کرد که مساله اکتشاف صنعت، استخراج معادن افغانستان توسط چین، کار خوبی است و به اقتصاد کشور مساعدت می نماید.
میتوان گفت که برای نجات کشور از فقر اقتصادی، مالی، فرهنگی و اجتماعی، استخراج منابع مدنی کشور ضروری است. برای باز سازی اقتصاد، فرهنگ و غیره افغانستان، حمایت مالی ضروری است. ما فقیرترین کشور در آسیا هستیم. یگانه راه بهبود وضع فعلی، بهبود وضع اقتصادی، بی کاری و غیره است و ما باید از منابع خود برای رشد کشور استفاده سالم نمایم
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала