اجازه ورود به لندن پس از 6 سال به ترجمان افغانستانی نخست‌وزیر پیشین انگلیس داده شد

© Sputnik / Sergei Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر دیوید کامرون صدراعظم انگلستان
دیوید کامرون صدراعظم انگلستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.07.2022
عضو شوید
دولت انگلیس به ترجمان افغانستانی نخست وزیر پیشین این کشور که مدتها مورد بی مهری لندن قرار گرفته بود پس از 6 سال اجازه مهاجرت به انگلیس راداد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، یک رسانه انگلیسی نوشت: ترجمان افغانستانی دیوید کامرون که به دلیل بدرفتاری با یک افسر زن در هنگام عملیات تخلیه نیروهای خارجی مورد بی‌مهری لندن قرار گرفته بود، اجازه ورود به انگلیس را دریافت کرد.
دیلی میل نوشت: دولت انگلیس به شفیع ترجمان افغانستانی که به مدت 6 سال با نیروهای انگلیسی در افغانستان همکاری داشت و ترجمان مقامات ارشد این کشور از جمله دیوید کامرون در زمان سفر به افغانستان بود به دلیل سوءرفتار اجازه انتقال به این کشور را نمی‌داد.
این ترجمان افغانستانی گفته است، که در 6 سال گذشته بارها از دولت انگلیس درخواست پناهندگی کرده ؛ اما با بی‌توجهی مقامات لندن روبرو شده است.
وی در این باره گفت: من جان بسیاری از نظامیان انگلیسی را نجات داده‌ام، برای آنها خدمت کردم و به شکل مستمر رادیو‌ اختصاصی طالبان را رصد می‌کردم تا جدیدترین اخبار و تهدیدات احتمالی را به اطلاع نظامیان انگلیسی برسانم؛ اما حالا که نیازمند کمک آنها هستم فقط می‌گویند: ببخشید امکان اعطای پناهندگی به شما وجود ندارد.
دیوید كاميرون - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.05.2016
کاربران شبکه های اجتماعی بازدید دیوید کامرون از سوپر مارکت را مسخره کردند
این رسانه انگلیسی نوشت: اما بالاخره دولت انگلیس به شفیع که دوبار از سوی طالبان زخمی شد، اجازه داد تا با خانواده خود عازم انگلیس شود.
شفیع در سال 2013 به دلیل آنچه که مقامات وزارت دفاع انگلیس سوءرفتار با یک افسر زن عنوان کرده بودند از سوی انگلیس اخراج شد.
اما به دنبال اعتراض وی، پرونده وی ماه ها پس از خروج نیروهای خارجی از افغانستان و با حضور افسر زنی که مورد سوءرفتار قرار گرفته بود، مورد بازبینی قرار گرفت و به وی اجازه داده شد تا به انگلیس مهاجرت کند.
شفیع در زمان سفر دیوید کامرون نخست وزیر وقت انگلیس به افغانستان ترجمان وی بود و انتشار تصویر وی کنار کامرون برای وی دردسرساز شد.
چندین عملیات نافرجام علیه وی صورت گرفته است و هربار "شفیع" مجبور به تغییر محل سکونت و شماره تیلیفون های همراه خود می شود، وی دو بار براثر انفجار بمب زخمی شده است.
گاردین: لندن تلاشی برای خروج همکاران افغانستانی خود از کابل نکرده است
این در حالی است که پیش از این گاردین گزارش داده بود که دولت انگلیس اعلام کرد که به 180 پیمانکار افغانستانی سازمان بین‌المللی ارتباطات فرهنگی این کشور در افغانستان (British Council) که از عملیات تخلیه باز ماندند اجازه داده تا به صورت آنلاین درخواست خود را برای مهاجرت به بریتانیا ثبت کنند.
به نوشته گاردین اما دولت انگلیس در خصوص چگونگی خروج این افراد از افغانستان اظهار نظری نکرده است.
به گزارش این رسانه انگلیسی، این تصمیم دولت انگلیس در حالی اتخاذ شده که پیش از این کارمندان سفارت این کشور در کابل اعلام کرده بودند که به دنبال تسلط طالبان بر افغانستان در افغانستان باقی مانده و لندن تلاشی برای خروج این افراد نکرده است.
گاردین مدعی شد که از این 180 نفر 85 نفر با تهدید جانی از سوی طالبان مواجه بوده و در حال حاضر به زندگی پنهانی و مخفی در افغانستان روی آورده‌اند.
تعامل با طالبان؛ سیاست جدید دولت انگلیس
این در حالی است که به دنبال آزادی 5 شهروند انگلیسی از سوی طالبان ،کاردار سفارت انگلیس در کابل با بیان اینکه کشورش از مخالفان مسلح در افغانستان حمایت نمی‌کند، گفته بود: برای صلح و ثبات و پرداختن به نگرانی‌های مشترک امنیتی گزینه‌ای جز تعامل با طالبان وجود ندارد.
شورتر اضافه کرده که برای ارتقای صلح و ثبات، ارائه حمایت‎‌های بشردوستانه به مردم افغانستان و رسیدگی به نگرانی‌های مشترک در مورد امنیت، هیچ جایگزینی برای تعامل با طالبان وجود ندارد و این اقدامی است که انگلیس در حال انجام آن می‌باشد.
این اظهارات در شرایطی است که انگلیس تاکنون دولت موقت طالبان را به رسمیت نشناخته است
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала