رسانه: هدف قاتل شینزو آبه فرد دیگری بوده است

© Sputnik / Владимир Астапкович /  مراجعه به بانک تصاویر رسانه: هدف قاتل شینزو آبه فرد دیگری بوده است
رسانه: هدف قاتل شینزو آبه فرد دیگری بوده است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.07.2022
عضو شوید
روزنامه کیودو در گزارشی نوشت که هدف فرد متهم به قتل شینزو آبه، نخست وزیر سابق جاپان در اص لرئیس یک سازمان مذهبی بوده است.
به گزارش اسپوتنیک روزنامه کیدو نوشت: ، "تاتسویا یاماگامی" ساکن منطقه "نارا"ی جاپان که شینزو آبه، نخست وزیر سابق آن کشور را به ضرب گلوله کشت، در ابتدا قصد داشت به شخص دیگری حمله کند.
بر اساس این گزارش مردی که به "شینزو آبه" نخست وزیر سابق جاپان تیراندازی کرد و وی را کشت در جریان بازجویی از وی توسط پلیس انگیزه خود را از قتل آبه اعلام کرد.
یاماگامی در بازجویی اعتراف کرد که در ابتدا قصد داشت به فرد دیگری شلیک کند. وی در مورد یک سازمان مذهبی بی نام صحبت کرد.
وی سپس با خود تصمیم گرفت که آبه نیز وابسته به همین گروه بوده است که خانواده یاماگامی به دلیل کارهایی که این گروه کرد با مشکلات مالی زیادی مواجه شد.
در این گزارش آمده است که یاماگامی گفت:" مادرم به این گروه کشیده شد و اقدام به کمک مالی بزرگی به نفع گروه کرد و همین امر منجر به وخامت زندگی خانوادگی ما شد."
قاتل نخست وزیر پیشین جاپان توضیحی درباره این"گروه" نداده است.
پلیس منطقه "نارا" ی جاپان که درباره ترور نخست وزیر سابق این کشور از قاتل تحقیق می کند از واکنش به این سخنان امتناع کرده و تأکید کرده است که سکوت به نفع تحقیقات است.
گفتنی است شینزو آبه، نخست وزیر سابق جاپان روز گذشته در شهر نارا در جنوب غربی این کشور هدف شلیک گلوله قرار گرفت و پس از انتقال با هلی کوپتر به بیمارستان جان باخت.
بر اساس گزارش خبرگزاری کیودو، رهبر سابق جاپان در حال سخنرانی در یک کارزار انتخاباتی بود که صدای گلوله شنیده شد و آبه از ناحیه گردن هدف گلوله قرار گرفت.
بنابر گزارش‌ها مظنون به ترور نخست وزیر سابق ژاپن افسر 41ساله نیروی دریایی به نام تتسویا یاماگامی است که برای شلیک از تفنگ ساچمه‌ای بهینه سازی شده استفاده کرده است. طبق قوانین جاپان این تنها سلاحی است که یک غیرنظامی می‌تواند داشته باشد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала