رهبر طالبان: همه ای قوانین "غیرشرعی" ۲۰ سال گذشته را لغو می کنیم

© https://twitter.comملاهبت‌الله آخندزاده رهبر طالبان
ملاهبت‌الله آخندزاده رهبر طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.07.2022
عضو شوید
رهبر طالبان گفته است، که به هیچ کاری خلاف شریعت و منافع ملی کشور اجازه نمی‌دهند و با هیچ کسی نیز خلاف شریعت تعامل نمی‌کنند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از اطلاعات روز، ملا هبت‌الله آخوندزاده رهبر گروه طالبان گفته است، که در آینده نظام کاملا اسلامی در کشور ایجاد خواهد شد و تمام قوانینی "غیرشرعی" را در زمان حکومت حامد کرزی و اشرف غنی تصویب و اجرایی شده‌اند، لغو خواهند کرد.
ملاهبت‌الله آخندزاده رهبر طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.07.2022
پیام عیدی رهبر طالبان: با آمریکا و تمام جهان خواستار مناسبات "قوی و نیک" هستیم
آخوندزاده این اظهارات را امروز (شنبه، ۱۸ سرطان) در مسجد عیدگاه این ولایت مطرح کرده است. به‌گفته‌ی او، رهبر طالبان بار دیگر پشت به مردم سخنرانی کرده و کسی چهره‌ی او را ندیده است.
ملا هبت‌الله در صحبت‌هایش گفته است، که حفاظت از نظام طالبان تنها وظیفه‌ی این گروه نه، بلکه وظیفه‌ی تمام مردم افغانستان است.
او تأکید کرده است، که مردم باید از نظام طالبان حمایت و قوانین شرعی را رعایت کنند: "مقام‌های [حکومت طالبان] زیر یک آزمون و مسئولیت قرار گرفته‌اند و مردم عام باید همکاری کنند."
رهبر طالبان افزوده است، که تلاش می‌کند براساس منافع مردم با کشورهای جهان تعامل کند.
چند روز پیش در صدای منسوب به ملا هبت‌الله که در خیمه‌ی لویه‌جرگه در کابل پخش شد، او گفت، که اکنون حکومت در افغانستان مستقلانه کار می‌کند، فرمایشات خارجی‌ها را نمی‌پذیرد.
او همچنین افزوده بود، که طالبان مسیری را که در پیش دارند تعقیب می‌کنند و برای پذیرفتن سفارش خارجی‌ها حتا یک قدم پیش نمی‌گذارد.
از سوی هم، در پیام عیدی ملا هبت‌الله که قبل از عید منتشر شد، او گفته بود، که طالبان در چوکات تعامل و تعهدات متقابل به‌دنبال مناسبات دیپلماتیک "حسنه و قوی" با تمام جهان به‌شمول امریکا است.
رهبر طالبان در حالی بر تطبیق شریعت اسلامی تأکید می‌کند، که شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان متشکل از چهره‌های مطرح سیاسی گفته است که این گروه زیر نام "حاکمیت دین"، آزادی‌های اساسی مردم را سلب کرده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала