پنتاگون از ارسال سیستم‌های‌ دفاع راکتی NASAMS به اوکراین خبر داد

© AP Photo / PRNewsFoto/Raytheon CompanyПуск ракеты передвижного зенитного ракетного комплекса NASAMS
Пуск ракеты передвижного зенитного ракетного комплекса NASAMS - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.07.2022
عضو شوید
جان کربی، سخنگوی وزارت دفاع امریکا یا پنتاگون گفت که ایالات متحده انتظار دارد که سیستم‌های دفاع راکتی "ناسامس (NASAMS)" که به اوکراین ارسال می‌شوند ظرف چند ماه آینده "در میدان نبرد" قرار گیرند.
به گزارش اسپوتنیک، سخنگوی وزارت دفاع امریکا در پاسخ به این سوال که احتمال ارسال سیستم‌های دفاع راکتی ناسامس چه زمانی است، گفت: نمی‌توانم تاریخ دقیق را اعلام کنم، اما انتظار دارم که این مسئله‌ی چند ماه باشد.
آقای کربی افزود: همه چیز طبق تصمیم رئیس‌جمهور امریکا (جو بایدن) پیش می‌رود. نمی‌توانم جزئیات را بیان کنم، اما هیچ مشکلی را نمی‌بینم.
در ماه جولای، ایالات متحده امریکا یک بسته کمک نظامی جدید 820 میلیون دالر برای اوکراین را اعلام کرد که شامل مهمات اضافی برای HIMARS MLRS امریکایی، دو سیستم دفاع راکتی ناسامس نارویی، تجهیزات نظامی دیگر شامل رادارهای ضدتوپخانه‌ای و حداکثر 150 هزار مهمات توپخانه‌ای 155 میلی‌متری می‌شود. کاخ سفید بارها تاکید کرده است که حل و فصل دیپلماتیک را تنها راه ممکن برای حل مناقشه در اوکراین می‌داند و در عین حال کمک‌های نظامی جدیدی به اوکراین اختصاص می‌دهد.
روسیه در ارتباط با ارسال تسلیحات به اوکراین یادداشتی به کشورهای ناتو فرستاد. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله‌ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می کنند". دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین خاطرنشان کرد که پمپاژ تسلیحات از غرب به اوکراین به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمک نمی‌کند و تأثیر منفی خواهد داشت.
Американская военная техника на борту грузового корабля во время доставки на Украину. - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.07.2022
پنتاگون میزان کمک به اوکراین را از آغاز عملیات ویژه اعلام کرد
گفتنی است، روسیه بامداد روز 24 فبروری با صدور فرمان پوتین عملیات ویژه نظامی خود را برای غیرنظامی کردن اوکراین آغاز کرد. رئیس‌جمهور روسیه هدف از این عملیات را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی‌یف قرار گرفته اند" توصیف کرد.

وزارت دفاع روسیه تاکید کرده است که نیروهای مسلح روسیه تنها زیرساخت های نظامی اوکراین را مورد هدف قرار می دهد و غیرنظامیان را هیچ خطری تهدید نمی کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала