چهار خبرنگار هنوز هم در زندان طالبان هستند

© Fotolia / Rafael Ben-Ariخبرنگار
خبرنگار - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.07.2022
عضو شوید
مرکز خبرنگاران افغانستان از گروه طالبان خواسته است تا چهار خبرنگار زندانی را بدون قید و شرط آزاد کند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از اطلاعات روز، مرکز خبرنگاران افغانستان در پیامی به مناسبت عید قربان از طالبان خواسته است، که ضمن اجرای قانون رسانه‌های همگانی که آن‌را قابل اجرا دانسته‌اند، خبرنگاران زندانی را بدون قید و شرط آزاد کنند.
لت و کوب خبرنگار تلویزیون راه فردا برای بار دوم از سوی جنگجویان طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.06.2022
لت و کوب خبرنگار تلویزیون راه فردا برای بار دوم از سوی جنگجویان طالبان
به گفته‌ی این مرکز، در حال حاضر حداقل چهار خبرنگار و کارمند رسانه‌ای از جمله خالد قادری مجری سابق رادیو نوروز در هرات، میرزا حسنی خبرنگار محلی و صاحب امتیاز رادیو آفتاب در ولایت دایکندی، جمال‌الدین دل‌دار مدیر مسئول رادیو صدای گردیز در ولایت پکتیا و عبدالحنان محمدی خبرنگار پژواک در ولایت کاپیسا در زندان به‌سر می‌برند.
مرکز خبرنگاران افغانستان در عین حال از طالبان خواسته است که آزادی قبل و بعد از نشر رسانه‌ها را محترم بشمارند و محدودیت‌های شدید وضع شده در این زمینه را بردارند.
این مرکز همچنین گفته است که طالبان مطابق با قانون رسانه‌های همگانی، کمیسیون بررسی شکایات و تخلفات رسانه‌ای را دوباره فعال سازند و به هر گونه شکایت از خبرنگاران و کارمندان رسانه‌ای طریق این کمیسیون رسیدگی کنند.
پس از تسلط طالبان، خبرنگاران و رسانه‌های افغانستان نیز با محدودیت‌های گسترده مواجه شده‌اند.
براساس آخرین معلومات نهادهای مدافع رسانه‌ها و خبرنگاران، در طی نزدیک به یک سال گذشته، بیش از ۱۰۰ خبرنگار و کارمند رسانه‌ای توسط طالبان بازداشت و شکنجه شده‌اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала