ایلان ماسک از خرید توییتر صرف‌نظر کرد

© AP Photo / Susan WalshАмериканский предприниматель, изобретатель, инженер и миллиардер Илон Маск
Американский предприниматель, изобретатель, инженер и миллиардер Илон Маск - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.07.2022
عضو شوید
میلیاردر آمریکایی، به توییتر از فسخ قرارداد خرید این شبکه اجتماعی اطلاع داده است.
به گزارش اسپوتنیک، "ایلان ماسک"، ثروتمندترین فرد جهان ضمن لغو قرارداد هنگفت خرید توییتر، این شرکت را به نقض اساسی برخی مفاد قرارداد میان دو طرف متهم کرد.
وکلای مدیرعامل شرکت های "اسپیس اکس" و "تسلا موتورز" در پیامی به مدیر ارشد حقوقی شرکت توییتر که یک نسخه آن روز جمعه به وقت محلی به کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا ارسال شده، اعلام کردند که وی قرارداد خرید این شرکت به ارزش 44 میلیارد دالری را لغو کرده است.
بنا بر اعلام وکلای این کارآفرین و سرمایه دار آمریکایی، وی تاکید کرده که شرکت توییتر برخلاف مفاد قرارداد، در پاسخ دادن به درخواست های متعدد جهت ارائه اطلاعات در مورد حساب های جعلی یا ناخواسته در این شبکه اجتماعی که برای عملکرد شرکت یک مسئله اساسی به شمار می آید، کوتاهی یا خودداری کرده است.
این وکلا ضمن تاکید بر این که توییتر گاهی اوقات درخواست های ماسک را نادیده گرفته، گاهی آنها را بنا به دلایل ناموجهی رد کرده و گاهی اوقات نیز مدعی انجام درخواست شده با این حال اطلاعات ناقص یا غیر قابل استفاده را به وی تحویل داده، این شرکت را به عدم پایبندی به تعهدات قراردادی خود متهم کرد.
به دنبال این اقدام ماسک نیز که ثروتمندترین فرد در جهان به شمار می آید، سهام شرکت توییتر در معاملات پس از بسته شدن بازار بورس، شش درصد کاهش یافت.
این در حالی است که شرکت توییتر و ایلان ماسک بیش از دو ماه پیش در بیانیه مشترکی، موافقت هیئت مدیره شرکت با فروش آن به این سرمایه دار آمریکایی در قراردادی به ارزش 44 میلیارد دالر را اعلام کرده بودند.
پیشتر روزنامه واشنگتن پست در گزارش نوشت که ثروتمندترین فرد جهان نگرانی های خود را، در قبال وجود شمار بیشتری از حساب های جعلی و هرزنامه در توییتر نسبت به آمار علنی مدیریت این شرکت بیان کرده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала