سه برگ برنده روسیه در تعامل با غرب کدام ها اند؟

© Fotolia / yulenochekkکاخ کرملین مسکو
کاخ کرملین مسکو - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.07.2022
عضو شوید
یک تحلیلگر آلمانی در مقاله‌ای می نویسد: روسیه در تعامل با غرب سه برگ برنده در اختیار دارد.
به گزارش اسپوتنیک، اولریش رایتز، ستون نویس Focus ، در مقاله‌ای برای این نشریه نوشت که روسیه سه برگ برنده مهم در دست دارد که به این کشور اجازه می دهد در زمینه سیاسی با غرب در پس زمینه بحران اوکراین تعامل داشته باشد.
به گفته تحلیلگر، روسیه سه "اهرم" در اختیار دارد که آن را از نظر تاکتیکی در موقعیتی سودمند قرار می دهد که عبارت اند از شرکا، گاز و مذاکرات صلح. غرب در یک دام سه گانه افتاده است، حتی اگر کسی آن را دوست نداشته باشد.
نویسنده این مقاله براین نکته تمرکز نموده که با این حال، تلاش های غرب برای منزوی کردن روسیه، از جمله به دلیل وابستگی به منابع انرژی این کشور، با شکست دیپلماتیک مواجه شده است.
رایتز به عنوان نمونه به نشست اخیر وزرای خارجه کشورهای گروه 20 اشاره کرد که در آن بسیاری از کشورها به دلیل وضعیت اوکراین از انتقاد از مسکو خودداری کردند.
وی همچنین خاطرنشان کرد که آمادگی روسیه برای گفت‌وگو درباره وضعیت کشور همسایه، همانطور که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه قبلاً درباره آن صحبت کرده بود، سیگنال مهمی برای کشورهای حامی لغو تحریم‌ها در اروپا است.
این در حالی است که وانگ یی، وزیر امور خارجه چین و عضو شورای عالی دولتی جمهوری خلق ، پیشتر گفته بود که برخی کشورها از بحران اوکراین برای اعمال تحریم های غیرقانونی یکجانبه علیه چین و دیگر کشورها استفاده می کنند.
وزیر امور خارجه چین شب گذشتهنیز در توییتی اعلام کرد که مقامات پکن برای حل و فصل سریع بحران کنونی پیرامون اوکراین و همچنین برای بازگرداندن صلح در این کشور از طریق گفتگو و رایزنی ابراز امیدواری کرده و آماده ارائه هر نوع کمک لازم برای برقراری صلح هستند.
گفتنی است پیشتر وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که بسیاری از شرکای روسیه در جریان نشست وزیران کشورهای گروه 20، با ارسال سیگنال‌های روشن، غیرقابل قبول بودن انزوای روسیه و پیامدهای منفی تحریم‌های یکجانبه را نشان دادند.
وزارت خارجه روسیه یادآور شده، در جریان این اجلاس موضوع تقویت همکاری‌های چند جانبه بین کشورها و موضوع پاسخ مشترک به چالش‌ها در زمینه امنیت غذایی و انرژی بحث و تبادل نظر شد و ارزیابی‌های دقیقی از علل واقعی شوک‌های اقتصادی وجود داشت که ماهیت چندعاملی، از جمله تورم ناشی از اقدامات کشورهای غربی در پس‌زمینه همه‌گیری ویروس کرونا، بی‌ثباتی زنجیره‌های تامین فرامرزی و پیچیده‌تر شدن وضعیت ژئوپلیتیکی در جهان انجام شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала