امکان ازسرگیری پروازهای مستقیم امارات و ترکیه به افغانستان

© Photo / Hamid Karzai International Airportمیدان هوایی کابل
میدان هوایی کابل - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.07.2022
عضو شوید
مقام های گروه طالبان اعلام کردند، که امکان دارد شرکت‌های هواپیمایی ترکیه و امارات پروازهای خود را به افغانستان آغاز کنند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، وزارت حمل و نقل دولت موقت گروه طالبان از احتمال ازسرگیری پروازهای امارات متحده عربی، ترکیه به افغانستان خبر داد.
بر پایه این گزارش، شرکت‌های هواپیمایی العربیه، فلای دوبی و یک شرکت هواپیمایی ترکیه برای آغاز پرواز به کابل آمادگی خود را اعلام کردند.
طالبان گفته است، که نمایندگان شرکت‌های هواپیمایی این کشورها چندین بار به کابل سفر کرده و برای ازسرگیری پروازها با مقامات افغانستان رایزنی کردند.
Кабул аэропорт - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.07.2022
طالبان و امارات در آستانه امضای توافق برای مدیریت فرودگاه کابل
امام الدین احمدی، سخنگوی وزارت حمل و نقل طالبان در این خصوص گفت: "شرکت‌های خارجی مانند فلای دوبی، امارات، ترکیش ایرلاین پیش از این هم چندین پرواز را به کابل انجام دادند".
وی افزود: گفتگوها در این زمینه در جریان بوده و بزودی پروازها آغاز خواهد شد.
آمارهای شورای بازرگانان افغانستان در امارات متحده عربی نشان می‌دهند که سرمایه‌گذاران افغانستان در ابوظبی، دوبی، شارجه و دیگر شهرهای امارات متحده عربی، بیش از ده‌ها میلیون دالر سرمایه‌گذاری کردند و با از سرگیری پروازهای خارجی احتمال سرمایه گذاری در داخل افغانستان افزایش خواهد یافت.
اتاق تجارت افغانستان نیز گفته است، که از سرگیری پروازهای خارجی، بر افزایش صارات محصولات افغانستان تاثیر مهمی خواهد داشت.
پیش از این، رسانه ها گزارش داده بودند، که طالبان قرارداد جدیدی برای مدیریت فرودگاه کابل که پیش از این قرار بود به ترکیه و قطر واگذار شود با امارات متحده عربی امضا می‌کند.
براساس این توافق قرار است هواپیمایی امارات که تاکنون و دنبال قدرت گرفتن طالبان به کابل پرواز نکرده، پس از نهایی شده این قرار داد پروازهای خود به کابل و سایر شهرهای افغانستان را آغاز کند.
قرار بود مدیریت فرودگاه کابل که مهمترین ارتباط افغانستان محاصره شده در خشکی با دنیای بیرون است در برهه‌ای به صورت مشترک به قطر، امارات و ترکیه واگذار شود، اما طالبان تصمیم گرفته مدیریت آن را تنها به امارات واگذار کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала