یونیسف: آوارگان جنگ بلخاب با پای پیاده و سوار بر خر خودشان را به بامیان می‌رسانند

© @https://twitter.com ولسوالی بلخاب
ولسوالی بلخاب - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.07.2022
عضو شوید
یونیسیف با نشر تصاویری از آوارگان جنگ بلخاب گفته است، که آن‌ها ساعت‌ها مسیر کوهستانی را با پای پیاده و یا سوار بر خر به سمت یکاولنگ ولایت بامیان طی کرده‌اند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از صبح کابل، صندوق پشتیبانی از کودکان سازمان ملل یا یونیسف، از وضعیت آوارگان جنگ ولسوالی بلخاب ابراز نگرانی کرده و گفته است که آن‌ها با پای پیاده و سوار بر الاغ خود را به بامیان می‌رسانند.
27,000 people have been displaced following recent fighting in the district of Balkhab in Sar-e-Pul - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.07.2022
27 هزار نفر در نتیجه جنگ بلخاب آواره شده‌اند
داکتر محمد آیویا، نماینده‌ی یونیسف در افغانستان در تویتی گفته است، باشندگان ولسوالی بلخاب که شامل زنان و کودکان نیز، استند با پای پیاده و یا سوار بر الاغ تلاش می‌کنند که از جنگ نجات پیدا کنند.
او با نشر تصاویری از آوارگان جنگ بلخاب، گفته است که آن‌ها ساعت‌ها مسیر کوهستانی را با پای پیاده و یا سوار بر الاغ به سمت یکاولنگ ولایت بامیان طی کرده‌اند.
به گفته‌ی نماینده‌ی یونیسف، باشندگان ولسوالی بلخاب در حال حاضر دسترسی به موتر ندارند.
یادآوری می کنیم، که به دنبال جنگ میان طالبان و افراد مولوی مهدی، فرمانده‌ی ناراضی این گروه، هزاران باشنده‌ی این ولسوالی به کوه‌ها آواره شده‌اند.
به تازگی دفتر هماهنگی امور کمک‌های بشری سازمان ملل متحد یا اوچا، اعلام کرده است که در نتیجه‌ی جنگ در ولسوالی بلخاب ولایت سرپل، دست‌کم ۲۷ هزار نفر آواره شده‌اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала