Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

جدال "یوفا" و "سوپر لیگ"؛ کدام پیروز می‌شود؟

© REUTERS / DADO RUVICMetal figures of football players are seen in front of the words "European Super League" in this illustration taken April 20, 2021
Metal figures of football players are seen in front of the words European Super League in this illustration taken April 20, 2021 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.07.2022
عضو شوید
بزودی قرار است طرفین دعوای سوپر لیگ و اتحادیه فوتبال اروپا راهی دادگاه شوند.
به گزارش اسپوتنیک، دادگاه عالی اتحادیه اروپا در روزهای دوشنبه و سه شنبه در سوپرلیگ جلسه استماع پرونده سوپرلیگ را برگزار خواهد کرد تا به حرفهای طرفین دعوای حقوقی گوش بدهد.
در حقیقت 15 قاضی از جانب اتحادیه اروپا برای بررسی این پرونده انتخاب شده اند. جلسه از فردا ساعت 14:30 به وقت محلی آغاز می شود و بخش دوم جلسه نیز سه شنبه صبح ساعت 9:30 به وقت محلی خواهد بود.
پس از جلسه استماع که علنی خواهد بود، باید ماه ها منتظر بمانیم تا نتیجه حکم دادگاه اعلام شود و انتظار می رود که اواخر سال 2022 یا اوایل سال 2023 حکم دادگاه اعلام شود.
سوپرلیگ تورنمنتی با حمایت رئال مادرید، بارسلونا و یوونتوس است که یوفا به شدت با آن مخالف است.
این اولین جلسه حقوقی رسمی دو طرف خواهد بود که هر کدام از طرفین 15 دقیقه فرصت ادای توضیحات را دارند.
بعد از آن فیفا، لالیگا، فدراسیون فوتبال اسپانیا، دولت اسپانیا و 20 کشور دیگر فرصت کوتاهی برای ارائه توضیحات خواهند داشت.
در پایان جلسه استماع، دادستان پس از چند هفته نظرش را به دادگاه ارائه می دهد. بعد از آن قاضی های پرونده با مشورت با همدیگر نظر نهایی خود را اعلام خواهند کرد.
حکم دادگاه اتحادیه اروپا لازم الاجرا خواهد بود و مشخص خواهد شد که آیا سوپرلیگ قابلیت برگزاری دارد یا نه.
پروژه سوپرلیگ یک سال و دو ماه پیش ارائه شد. بعد از آن یوفا تصمیم گرفت که تمامی 12 باشگاه موسس را جریمه کند که به جز رئال، بارسا و یووه بقیه باشگاه ها کناره گیری کردند.
سوپرلیگ، شکایت خود را به دست لوئیز مانوئل لارا قاضی دادگاه شعبه 17 شهر مادرید رساند.
یوفا قصد محرومیت رئال، بارسا و یووه را داشت اما قاضی جلوی این کار را گرفت. بعد از آن قاضی پرونده با شکایت یوفا و لالیگا از پرونده کنار رفت چرا که انها مدعی بودند که این قاضی، اتلتیکویی است.
بعد از آن سوفیا خیل به عنوان قاضی پرونده انتخاب شد که حکم قبلی را لغو کرد و دست یوفا را برای محرومیت باشگاه های سوپرلیگ باز گذاشت.
یوفا فعلا تصمیم گرفته که اقدامی علیه رئال، بارسا و یووه نداشته باشد و منتظر حکم دادگاه اتحادیه اروپا بماند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала