طالبان سه محافظ عبدالحمید خراسانی را به اتهام پوشیدن "پکول" بازداشت کردند + عکس

© Photo / M.Sکوتل آستانه کلان ولسوالی آبشار ولایت پنجشیر
کوتل آستانه کلان ولسوالی آبشار ولایت پنجشیر - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.07.2022
عضو شوید
خراسانی، می‌گوید که این رویداد روز دوشنبه -۲۰ سرطان-، برابر با سوم عید قربان در ولایت پنجشیر رخ داده است.
عبدالحمید خراسانی، آمر امنیت پیشین طالبان در ولایت پنجشیر، مدعی شده که طالبان سه تن از محافظان او را به دلیل پوشیدن کلاه "پکول" بازداشت کرده‌اند.
خراسانی، می‌گوید که این رویداد روز دوشنبه -۲۰ سرطان-، برابر با سوم عید قربان در ولایت پنجشیر رخ داده است.
در یک نوار صوتی که در اختیار روزنامه‌ی صبح کابل قرار گرفته، عبدالحمید خراسانی، می‌گوید که طالبان هلمندی به دلیل اختلافات قومی و به اتهام‌های ناحق افراد او را بازداشت کرده‌اند.
او خطاب به ملا هبت‌الله، رهبر طالبان و ملا یعقوب مجاهد، سرپرست وزارت دفاع این گروه، می‌گوید که اگر این نظام تنها متعلق به "پشتون‌ها" باشد، او حاضر است که تمام تجهیزات دست‌داشته‌اش را تسلیم و خودش را ناپدید کند.
این عضو طالبان، تأکید می‌کند که از وضعیت موجود و از تبعیض که رهبری طالبان با او دارد، خسته شده است و این اقدام طالبان را "بی‌انصافی" می‌خواند.
عبدالحمید خراسانی خواستار تعیین یک هیئت در این مورد شده و گفته است که اگر ثابت شود که او و افرادش دزد و قاتل استند، آماده‌ی پاسخ‌گویی و مجازات است.
خراسانی، هم‌چنان می‌گوید که او و افرادش پیش از سقوط افغانستان به گروه طالبان پیوسته بودند و در این مدت مخلصانه کار کرده‌اند. این در حالی است که در ماه‌های اخیر، تنش‌های میان طالبان پشتون‌تبار و طالبان سایر اقوام افزایش یافته است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала