فواید و ضررهای نخود به شهرنشینان

© Sputnik / Michael Alaeddin /  مراجعه به بانک تصاویر Продажа гороха в поселении Бейт-Джинн, Сирия
Продажа гороха в поселении Бейт-Джинн, Сирия - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.07.2022
عضو شوید
متخصص تغذیه: گر چه نخود روده ها را روشن می کنند، اما در برخی موارد می تواند برای مفاصل و کلیه ها مضر باشد.
آنا بلوسووا، متخصص تغذیه، متخصص تغذیه، عضو انجمن ملی متخصصین تغذیه در مصاحبه با رادیو اسپوتنیک خاطرنشان کرد: نخود منبع عالی پروتئین است و غذاهایی که در آنها این محصول با گوشت ترکیب می شود حاوی مجموعه ای ایده آل از اسیدهای آمینه است. . وی افزود: علاوه بر این، نخود سرشار از ویتامین B است.
دسترخوان عیدی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.06.2022
افغانستان آماده است به روسیه میوه خشک و محصولات کشاورزی بفرستد
این متخصص تغذیه ادامه داد: افرادی که اختلالات خاصی در کار دستگاه گوارش دارند، حتما باید نخود را در برنامه غذایی خود قرار دهند.
ما می‌توانیم هفته‌ای یک یا دو بار نخود را در رژیم غذایی قرار دهیم تا روده‌ها به خوبی کار کنند. این موضوع در مورد نخود در غلات و نخود در غلاف صدق می‌کند. به طور مثال، می‌توانید سوپ‌های پوره درست کنید که برای افراد مبتلا به قبض بسیار مفید است. به خصوص برای افراد مبتلا به یبوست. فقط باید دوز مصرفی را رعایت کنید. چهار تا پنج قاشق غذاخوری سوپ نخود له شده برای "روشن کردن" روده و کارکرد آن کافی است.
کچالو - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.06.2021
بعضی اوقات خوردن کچالو مضر است
با این همه، باید به خاطر داشت که نخود ، مانند همه حبوبات، تشکیل گاز را افزایش می دهد و اگر فردی مشکلی مانند نفخ دارد، بهتر است به طور موقت از این محصول خودداری کند.
آنا بلوسووا افزود: علاوه بر این، نخود برای افراد مبتلا به اوراتوریا مضر است. او توضیح داد که نمک اسید اوریک یا اورات موجود در نخود می تواند بر وضعیت مفاصل و گرده مریضان مبتلا به این اختلال متابولیک تأثیر منفی بگذارد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала