یک سال گذشت؛ آمریکا خروج "شتاب زده" خود از افغانستان را بررسی می‌کند

© @https://twitter.com با گذشت یک سال آمریکا خروج "شتاب زده" از افغانستان را بررسی می‌کند
با گذشت یک سال آمریکا خروج شتاب زده از افغانستان را بررسی می‌کند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.07.2022
عضو شوید
مقام‌های امنیتی آمریکا گفته‌اند که دولت این کشور در یک‌ساله‌گی خروج نیروهای بین‌المللی از افغانستان، روند خروج این کشور را بررسی کند.
به گزارش اسپوتنیک،NBC News روز دوشنبه، 11 جولای، گزارش داده است که شورای امنیت ملی آمریکا در تماسی از وزار‌ت‌های دفاع و خارجه ایالات متحده خواسته است که روند خروج از افغانستان را برای جلوگیری از تکرار اشتباهات انجام شده، بررسی کند.
گفته می‌شود این بررسی در حالی شروع شده است که مشاوران امنیتی بایدن بار دیگر می‌خواهند به موضوع خروج از افغانستان که دولت بایدن را با موجی از انتقادها مواجه کرده است، تمرکز کنند.
سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا گفته است: "ما می‌دانیم که ماه آینده فرصت مناسبی را به ما می‌دهد تا خدمات و فداکاری کسانی را که از دست دادیم و همچنین تعداد زیادی از افرادی را که نجات داده‌ایم به رسمیت بشناسیم."
مقام‌های امنیتی گفته‌اند که بررسی‌های مشترک‌ وزارت امور خارجه و وزارت دفاع امریکا شامل اطلاعات طبقه‌بندی شده می‌شود که ممکن علنی شده و به کنگره فرستاده شود.
مقام‌های امنیتی آمریکا گفته‌اند که این کشور پس از خروج از افغانستان در حال کار روی ایجاد یک پایگاه استراتژیک قوی‌تر برای مقابله با هر گونه تهدید تروریسم است.
به گفته آنان، آمریکا به کمک برای خروج کسانی که به بیرون کردن آنان متعهد است، ادامه می‌دهد.
آمریکا در حالی بار دیگر به بررسی خروج نیروهایش از افغانستان تمرکز می‌کند که سال گذشته براساس توافق این کشور و گروه طالبان در دوحه، کشور را ترک کرد و در نتیجه طالبان بر افغانستان مسلط شدند.
این در حالی است که پیشترجو بایدن با انتشار مقاله‌ای در واشنگتن‌پست ادعا کرد که خاورمیانه از زمانی که او ریاست‌جمهوری امریکا را به دست گرفت، با ثبات‌تر و امن‌تر شده است.
منتقدان او اما خروج آشفته نیروهای امریکایی از افغانستان را که باعث شد طالبان به قدرت بازگردند، ماجرایی "شرم‌آور" خوانده‌اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала