کارشناسان: رکود اقتصادی آمریکا اجتناب ناپذیر است

© Sputnik / Natalia SeliverstovaБанкноты долларов США
Банкноты долларов США - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.07.2022
عضو شوید
حدود 70 درصد از اقتصاددانان معتقدند که تا سال 2023رکود اقتصادی ایالات متحده اجتناب ناپذیر خواهد بود.
به گزارش اسپوتنیک، نشریه‌ی آلمانی WirtschaftsWoche در مقاله‌ای می‌نویسد: برخ بیشتر کارشناسان آمریکایی از فرارسیدن رکود اقتصادی اجتناب ناپذیر در آمریکا سخن می‌گویدند، فقط سوال این است که چه زمانی این اتفاق رُخ خواهد داد.
یکی از پیش شرط های رکود اقتصادی را می توان کاهش سیستماتیک نرخ در بورس های آمریکا و وضعیت مشابه با نرخ بهره اوراق قرضه بلندمدت در نظر گرفت.
تحلیلگران اتفاق نظر دارند که به این ترتیب بازار برای یک رکود احتمالی "آماده می شود".
به گزارش این نشریه، پیش بینی ها در مورد زمان بندی رکود، از بدبینانه تا کاملاً غم انگیز متغیر است. دانشگاه شیکاگو یک نظرسنجی میان 50 اقتصاددان انجام داده است. از این تعداد، 70 درصد مطمئن هستند که اقتصاد ایالات متحده رسماً حداکثر تا سه ماهه اول یا دوم سال 2023 وارد رکود خواهد شد. کارشناسانی که با دفترملی تحقیقات اقتصادی مصاحبه نموده اند دراین خصوص اتفاق نظر دارند.
در این میان، مشکلات سطح رفاه نه تنها برای متخصصان، بلکه برای شهروندان عادی نیز آشکار است. در ماه های اخیر، شهروندان ایالات متحده به طور کامل تأثیر تورم را احساس کرده اند: به ویژه بودجه آمریکایی ها از افزایش قیمت بنزین و مواد غذایی آسیب دیده است. البته در چنین شرایطی به طور طبیعی مردم خواستار وضعیت بهتر هستند.
گفتنی است پیش ازاین جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا درباره هشدارهای اقتصاددانان را مبنی بر اینکه ایالات متحده به سمت رکود پیش می رود، گفت که رکود اقتصادی در آمریکا اجتناب ناپذیر نیست.
در 10 جولای، وزیر بازرگانی ایالات متحده جینا ریموندو اذعان کرد که اقتصاد ایالات متحده ممکن است حداقل در آینده با کندی روبرو شود. او همچنین تاکید کرد که از رکود نترسید.
وزیر بازرگانی ایالات متحده گفت، که دلیلی برای پیش بینی یک "رکود جدی" در اقتصاد ایالات متحده نمی بیند، اما خطرات کاهش رشد بیشتر آن را می بیند.
این در حالی است که پیشتر، جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده گفت که مردم آمریکا پس از دو سال پرتلاطم همه‌گیری ویروس کرونا، نوسانات اقتصادی و اکنون افزایش قیمت‌های بنزین که به بودجه خانواده‌ها ضربه می‌زند، واقعاً افسرده شده اند.
به‌دنبال کمبود احتمالی ظرفیت‌های تولید برق در آمریکا وضعیت فوق‌العاده اعلام کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала