بینش اروپا نسبت به سیاست های آمریکا دگرگون شده است

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر واکنش اتحادیه اروپا به برنامه ایران برای غنی سازی ۶۰ درصدی اورانیوم
واکنش اتحادیه اروپا به برنامه ایران برای غنی سازی ۶۰ درصدی اورانیوم - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.07.2022
عضو شوید
یک کارشناس چینی در گزارشی می‌گوید: کشور های عضو اتحادیه اروپا به مضر بودن پیروی از سیاست تحریم های ایالات متحده پی برده اند.
به گزارش اسپوتنیک، کوی هونگجیان، مدیر موسسه اروپایی دانشگاه مطالعات بین المللی چین، در مصاحبه با روزنامه شین هوا گفت: اقتصاد اروپا به دلیل پیروی از سیاست تحریم‌های آمریکا روزهای سختی را پشت سر می‌گذارد، در حالی که واشنگتن به آینده متحدان علاقه‌ای ندارد، چیزی که قبلاً در اتحادیه اروپا درک شده است.
این کارشناس خاطرنشان کرد، که به دلیل تحریم های انرژی اعمال شده توسط غرب علیه روسیه، اروپا به طور فزاینده ای با کمبود منابع انرژی مواجه است، در حالی که هزینه نفت و گاز به سرعت در حال افزایش است.
به نوبه خود، به دلیل افزایش قیمت ها، بخش انرژی به مخارج بودجه به سرمایه ای نیاز داشت که سایر حوزه های تامین مالی را از بین برد و از این نظر، عدم اطمینان اروپایی ها در حال افزایش است.
کارشناس تاکید می‌کند که با تشدید درگیری در اوکراین، واشنگتن تلاش می‌کند برای اروپا " ریتم" تعیین کند. یکی از مظاهر چنین سیاستی، تشویق کشورهای اروپایی به اتخاذ بسته های متعدد تحریمی علیه روسیه است.
با ادامه تشدید محدودیت‌ها، خسارات وارده به ایالات متحده که از نظر انرژی و تجارت به مسکو وابسته نیست، به همان نسبت ناچیز است، اما برای کشورهای اروپایی، وضعیت کاملاً متفاوت است، زیرا آنها مدت‌هاست در حوزه صنعت و انرژی روابط نزدیکی با روسیه داشته‌اند.
وی در ادامه می‌افزاید: در واقع آمریکا به از دست دادن "به اصطلاح متحدان" خود اهمیتی نمی دهد. پس از دور پنجم تحریم‌های اعمال شده توسط اتحادیه اروپا، آشکار شد که این تحریم‌ها نه تنها ناکارآمد، بلکه معکوس بودند. اکنون کشور های اروپایی در نهایت هوشیارانه متوجه می‌شوند که اروپا در واقع بیشترین ضرر را از پیروی کورکورانه از آمریکا و تقویت مستمر از "محاصره روسیه" خواهند برد.
به عقیده وی، اتحادیه اروپا از تحریم‌ها علیه روسیه و درگیری‌های جاری در اوکراین "خسته" شده است، علاوه بر این، نارضایتی در این بلوک "به دنبال کورکورانه سیاست آمریکا" در حال افزایش است.
کارشناس در اخیر می‌گوید: اگر آمریکا به تشدید تحریم ها و اعمال فشار بر روسیه ادامه دهد، تضادها در "سیستم به اصطلاح متحد" بین آنها و اروپا عمیق تر خواهد شد. زیرا آنها اختلاف نظرها و اختلافات اساسی در نقطه شروع منافع، به ویژه در رابطه با هدف امنیت دیپلماتیک، دارند".
گفتنی است در 24 فبروری سال جاری ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در یک سخنرانی تلویزیونی، آغاز عملیات نظامی ویژه برای دفاع از جمهوری های دونباس را که در اوایل همان هفته رسماً به رسمیت شناخته شده بود، اعلام کرد.
از آن زمان کشورهای غربی فشار تحریم‌ها بر روسیه را افزایش داده و شماری از بانک‌ های روسیه را تحریم کرده و تعدادی از مقامات ارشد روسیه را در لیست سیاه قرار داده‌اند و دارایی‌ های آنها را در خارج از کشور مسدود کرده‌اند.
مسکو به صراحت اعلام کرده است که هیچ طرح اشغالگری ندارد و هدف این عملیات حفاظت از غیرنظامیان دونباس در برابر نسل کشی و غیر نظامی کردن و نازی زدایی در اوکراین است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала