جان باختن چندین تن بر اثر ابتلا به بیماری "کنگو" در هرات

© https://twitter.comطالبان به خبرنگاران: از امتحان رقابتی معلمان در هرات فقط از مردان گزارش تهیه کنید
طالبان به خبرنگاران: از امتحان رقابتی معلمان در هرات فقط از مردان گزارش تهیه کنید  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.07.2022
عضو شوید
مقامات پزشکی در هرات: از آغاز سال جاری خورشیدی تاکنون ۴۰ مورد ابتلا به بیماری کنگو یا تب‌ خون‌دهنده در شفاخانه مرکزی این ولایت ثبت شده است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، جلالی به رسانه ها گفت که در میان جان‌باختگان ناشی از ابتلا به بیماری کنگو، چهار مرد و پنج زن شامل‌ استند.
به گفته‌ی محمدعارف جلالی، سرطبیب شفاخانه مرکزی هرات، از این میان ۹ بیمار جان باخته‌اند.
او افزود که آمار امسال در مقایسه با سال گذشته افزایش را نشان می‌دهد. از سویی هم به گفته‌ی او، در روزهای عید قربان ممکن است موارد ابتلا به کنگو در هرات افزایش یافته باشد.
طالبان به خبرنگاران: از امتحان رقابتی معلمان در هرات فقط از مردان گزارش تهیه کنید  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.07.2022
یک مفتی طالبان در هرات: قیامت روزی است که به جای انجنیر، ملا و آخوند گماشته شود
بر بنیاد آمار، سال گذشته در مجموع ۴۰ مورد بیماری تب خون‌دهنده در هرات ثبت شده بود، در حالی که همین تعداد تنها در چهار ماه گذشته‌ی امسال ثبت شده است.
به گفته‌ی کارشناسان پزشکی، همه‌ساله عید قربان باعث موارد بیماری کنگو می‌شود.
پزشکان می‌گویند که بیماری کنگو از آن‌ جایی‌که از حیوانات آلوده به این ویروس به انسان‌ها منتقل می‌شود، برای پیش‌گیری از آن در قدم نخست باید تماس با حیوانات به حداقل برسد. هم‌چنان آگاهی‌دهی به مردم از خطرهای این بیماری و داروپاشی حیوانات بخشی از راه‌های پیش‌گیری این ویروس است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала