طالبان در پنجشیر به باشنده‌گان یک روستا اجازه رفتن به روستای دیگر را نمی‌دهند

© Photo / M.Sکوتل آستانه کلان ولسوالی آبشار ولایت پنجشیر
کوتل آستانه کلان ولسوالی آبشار ولایت پنجشیر - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.07.2022
عضو شوید
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از رسانه های خبری کابل، منابع محلی در ولایت پنجشیرمی‌گویند که طالبان در مسیر هر روستا در ولایت پنجشیر چند ایست بازرسی ایجاد کرده‌اند.
به گفته منابع، طالبان با ایجاد ایست‌های بازرسی به باشنده‌گان یک روستا اجازه نمی‌دهند وارد روستاهای دیگر شوند.
منابع تصریح‌ می‌کنند: "طالبان شناسنامه‌های افرادی را که وارد یک روستا می‌شوند، بررسی می‌کنند و در صورتی که از همان روستا نباشند دوباره به دهکده‌شان می‌فرستند. مردم را در قُطی جابه‌جا کرده‌اند. کسانی‌ که در ایست‌های بازرسی هستند حتا زبان مردم را نمی‌دانند."
طالبان تا کنون در مورد این ادعاها چیزی نگفته‌اند.
که از چندی به این سو اختلافات درونی طالبان در پنجشیر افزایش یافته است. پیش از این، طالبان پشتون‌تبار، چندین مقام طالبان بومی در پنجشیر را بازداشت کرده‌اند.
گفتنی‌ است پیش ازاین دیده‌بان حقوق بشر در گزارشی اعلام کرد که نیروهای امنیتی طالبان در پنجشیر در شمال افغانستان، افرادی را به ظن ارتباط با گروه‌های مسلح مخالف به طرز غیرقانونی بازداشت و شکنجه کرده است.
از حدود یک ماه پیش، با حمله نیروهای جبهه مقاومت ملی افغانستان به واحدها و پست‌های بازرسی طالبان، درگیری‌ها در ولایت پنجشیر تشدید شده است.
بنا بر گزارش دیده بان حقوق بشر در واکنش به این درگیری‌ها، طالبان با اعزام هزاران جنگجوی خود به این ولایت عملیات جستجوی خانه‌به‌خانه برای یافتن افرادی که با این گروه همکاری می‌کنند را آغاز کرد.
در جریان این عملیات جستجو در سایر ولایات، نیروهای طالبان دست به اقداماتی همچون اعدام‌های صحرایی و سربه‌نیست کردن‌های اسرا و دیگر بازداشت‌شدگان زده‌اند که همگی مصداق جنایت جنگی هستند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала