امریکا نگران ادامه نقض حقوق بشر از سوی طالبان در افغانستان است

© @https://twitter.comپرچم طالبان
پرچم طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.07.2022
عضو شوید
وزارت خارجه امریکا بیانیه‌ای را در پیوند به پنجاهمین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد منتشر کرده و در آن نسبت به وضعیت حقوق بشر، به‌ویژه زنان در افغانستان، ابراز نگرانی کرده است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از هشت صبح، وزارت امور خارجه امریکا روز سه‌شنبه، ۲۱ سرطان، با نشر بیانیه‌ای، از برگزاری نشست شورای حقوق‌ بشر، گفت‌وگوی فوری و صدور قطع‌نامه‌ای پیرامون حقوق زنان در افغانستان حمایت کرده است‌.
پرچم طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.07.2022
معاون وزارت خارجه امریکا: هنوز حتی فکر کردن درباره به رسمیت شناختن طالبان زود است
در این نشست کشورهای جهان نگرانی‌شان از نقض حقوق بشر در افغانستان را که اغلب به طالبان نسبت داده می‌شود، اعلام کرده‌اند.
در اعلامیه آمده است: "ما از نقض حقوق بشر در افغانستان که اغلب به طالبان نسبت داده می‌شود، نگران هستیم و از محدودیت‌های گسترده در برخورداری از حقوق بشر و آزادی‌های اساسی توسط زنان و دختران افغان نگران هستیم".
وزارت خارجه امریکا گفته است، که صدور قطع‌نامه‌ها به جامعه مدنی افغانستان این امکان را می‌دهد تا در جلسه عمومی ماه سپتامبر، مستقیماً به مسایل شورای حقوق بشر بپردازد.
این وزارت در بیانیه‌اش بر رفع تبعیض و کاهش خشونت علیه زنان و دختران تأکید کرده است.
یادآوری می کنیم، که گروه طالبان چه بیست سال پیش در دوره نخست تسلط شان بر کابل و چه اکنون، بر حکومت اسلامی افراطی تاکید دارند و از رفتن دختران به مکتب و زنان به کار جلوگیری می کنند. پس از تسلط شان بر افغانستان در 15 اگوست سال گذشته میلادی، تاکنون بیش از هزار نظامی حکومت پیشین را کشته است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала