جا به جایی صدها جنگجوی طالب در سالنگ ها

© Photo / ریاست حفظ و مراقبت سالنگ‌هاشاهراه سالنگ به روی ترافیک مسدود شد
شاهراه سالنگ به روی ترافیک مسدود شد  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.07.2022
عضو شوید
منابع محلی در ولایت پروان از فرستادن نزدیک به ۳۰۰ جنگجوی گروه طالبان به سالنگ‌ها خبر می‌دهند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از هشت صبح، منابع روز چهارشنبه، ۲۲ سرطان تایید کردند، که طالبان این شمار نیرو را در کوه‌های کوکلامی، راست‌دره و شماری از مناطق دیگر ولسوالی سالنگ، به‌تازه‌گی جابه‌جا کرده‌اند.
هرچند تا کنون انگیزه دقیق جا به جایی این نیروها به سالنگ روشن نیست، اما منابع می‌گویند، که این اقدام برای بسته کردن مسیرهای اکمالاتی نیروهای جبهه مقاومت‌ ملی به پنجشیر صورت گرفته است.
باز شدن شاهراه سالنگ به روی رفت و آمد موترهای مسافربری/ به روی موترهای تریلر بسته است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.06.2022
شکایت رانندگان و مسافران از وضعیت بد شاهراه سالنگ + ویدیو
منابع همچنان می‌افزایند، که طالبان تصمیم راه‌اندازی عملیاتی گسترده علیه نیروهای جبهه مقاومت‌ ملی از راه سالنگ به پنجشیر و اندراب‌ها را دارند.
گروه طالبان تاکنون در این باره دیدگاه شان را بیان نکرده است.
یادآوری می کنیم، که سالنگ یکی از ولسوالی‌های کوهستانی ولایت پروان است، که از جنوب با ولسوالی جبل‌السراج، از غرب با ولسوالی‌ شینواری، از شرق با ولایت‌های کاپیسا و پنجشیر و از شمال با ولایت بغلان مرز مشترک دارد.
براساس برخی از گزارش‌ها، پیش از این شماری از مواضع نیروهای جبهه مقاومت‌ ملی در پنجشیر و بغلان از طریق کوه‌های این ولسوالی تمویل و تجهیز می‌شده‌اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала